افتتاح یک مجتمع اقامتی گردشگری در ساوه

یک مجتمع اقامتی گردشگری با صرف ۱۳۰ میلیارد تومان در شهرستان ساوه به بهره برداری رسید.

مرحله اول یک مجتمع اقامتی گردشگری در شهرستان ساوه در زمینی به وسعت تقریبا ۱۵ هزار متر مربع افتتاح شد.

محلوجی سرمایه گذار این مجتمع اقامتی رفاهی گفت: برای احداث این مجتمع تقریبا ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

محلوجی گفت: از ۳۲ هزار متر زمین در نظر گرفته شده، در مرحله اول تقریبا ۱۵ هزار متر مربع به احداث این مجتمع اختصاص داده شده که قرار ست دو فاز دیگر که سفره خانه‌ی سنتی و مجتمع‌های ویلایی است، در فضای باقی مانده احداث شود.

مصطفی مرزبان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی هم در حاشیه بهره برداری از این مجتمع مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

در حوزه گردشگری در استان مرکزی ۶۲ طرح فعال در حال ساخت است؛ مجتمع‌های گردشگری در قالب تاسیسات ۱۶ گانه گردشگری تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در حال احداث هستند که بطور میانگین تاکنون افزون بر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

اعتبارات ملی و استانی خوبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه احداث مجتمع‌ها و تاسیسات گردشگری تخصیص می‌یابد و متقاضیان می‌توانند با معرفی به بانک از تسهیلات با نرخ بانکی ۱۲ درصد از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه دریافت کنند.

طی یکسال گذشته در حوزه صنایع دستی استان مرکزی از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب استانی، افزون بر ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات برای متقاضیان به بانک معرفی شده‌اند که تاکنون چهار میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی نیز به مرور اعطاء خواهد شد.

در حوزه سرمایه گذاری برای احداث تاسیسات گردشگری نیز افزون بر ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۸ به بانک معرفی شده که به دلیل آنکه تسهیلات در قالب سرمایه ثابت هستند بیشتر در مرحله تکمیل پرونده قرار دارند تا پس از اتمام فرآیند اداری، تسهیلات مربوطه را دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.