احتمال گل‌آلود شدن آب شرب در چهارمحال و بختیاری

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از احتمال گل‌آلود شدن آب شرب برخی از مناطق استان به دنبال وقوع بارش‌های سیل‌آسا خبر داد.

آقای محمودی گفت: بر اثر وقوع سیلاب در مناطقی از چهارمحال و بختیاری از جمله در روستای بارده، نیرو‌های ستادی شرکت آب و فاضلاب در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و اجازه ندادند خدمات‌رسانی در این روستا قطع شود.

به علت قطعی برق در بارده، آب شرب برای ساعاتی در این روستا قطع شد، اما از آنجا که آب در مخازن ذخیره داشتیم و یک چاه نیز وارد مدار کردیم، قطعی آب در بارده در کمترین زمان برطرف شد و مشکلی در این خصوص شکل نگرفت.


بیشتر بخوانید


احتمال گل آلود شدن آب آشامیدنی در پنج شهر و بیش از ۲۰ روستای چشمه کوهرنگ به شهرکرد و ۱۰ روستای مجتمع ارمند شهرستان خانمیرزا تا پایان بارش‌ها ادامه دارد.

در دو نقطه احتمال گل‌آلود شدن آب وجود دارد یکی در چشمه کوهرنگ و دیگری در مجتمع ارمند در شهرستان خانمیرزا است از این رو مردم استان علاوه‌بر اینکه در مصرف آب شرب تا روز دوشنبه باید صرفه‌جویی کنند همچنین برای اینکه امکان دارد آب کدورت پیدا کند تنها برای شرب میزانی از آب را ذخیره کنند.

تاکنون مشکلی در خصوص کدورت آب در هیچ یک از شهرستان‌های استان گزارش نشده است، اما از آنجا که هواشناسی نسبت به تشدید بارش‌ها در روز جمعه هشدار قرمز صادر کرده است از همین رو باید پیش‌بینی‌های لازم انجام گیرد.

چنانچه با وضعیت بحرانی در خصوص سیلاب مواجه شدیم و آب در هریک از مناطق استان قطع شد، آبرسانی سیار به مخازن انجام می‌گیرد و علاوه‌بر آن تعدادی چاه نیز وارد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.