مدیرکل دفتر حج و زیارت استان خوزستان خبر داد

ثبت نام در سامانه سماح لازمه زیارت اربعین

آقای یاقوت از سهم ۳۰ درصدی خوزستانی‌ها در ثبت نام در سامانه سماح خبر داد و گفت: سایر متقاضیان نیز برای ثبت نام اقدام کنند.

محمد امین یاقوت ، مدیرکل دفتر حج و زیارت استان خوزستان در جریان بازدید استاندار از مرز شلمچه گفت: تا کنون بیش از ۷۸۰ هزارنفر در این سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۰ درصد از شهروندان خوزستانی هستند و احتمال می‌رود ۳۵ درصد از کل جمعیت اعزامی مرز‌های خوزستان را برای تشرف به عتبات عالیات انتخاب کنند.

او با بیان اینکه ثبت نام در سامانه سماح رایگان است و فرصت انجام عملیات آن تا ۱۷ مرداد فراهم است و شرایط ثبت نام در این سامانه و عزیمت به عتبات عالیات را دریافت 2 دوز واکسن و داشتن گذرنامه معتبر با ۶ ماه اعتبار برشمرد.

این مسئول با اعلام اینکه تا کنون هزینه بینه و دیگر هزینه ها برای ثبت نام در سامانه سماح لحاظ نشده است، گفت: با در نظر گرفتن آیتم بیمه این گزینه در سامانه فعال می شود و با توجه به هزینه بالای درمان در عراق به زائران توصیه می شود برای استفاده از بیمه زائری پیش از سفر به عتبات عالیات در سامانه سماح ثبت نام کنند.

آقای یاقوتی با تاکید بر ثبت بیمه در بیمه معتبر یادآور شد  سامانه سماح را مورد حمایت و نظارت وزارت کشور است.

نماینده حج و زیارت در استان خوزستان از اعزام ۱۳ کاروان در قالب کاروان‌های حج و زیارت و انفرادی به عتبات عالیات پس از بازگشایی مرز‌های زمینی خبر داد و تاکید کرد محدودیتی در تکرار سفر به عراق در روز‌های محرم و اربعین حسینی برای افراد وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.