خطیب نماز جمعه شهرکرد؛

دشمن به دنبال شبه افکنی و وارونه جلوه دادن حقایق کشور است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: دشمن به دنبال شبه افکنی و وارونه جلوه دادن حقایق کشور است بنابراین با افزودن معرفت حسینی (ع) می‌توانیم با این تهاجم مقابله کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، گفت: هر چه داریم از برکت قیام امام حسین (ع) و اگر انقلاب اسلامی امروز در کشور‌های مختلف ریشه دوانده به برکت از مکتب امام حسین (ع) است و دشمن نیز به این موضوع پی‌برده و در راستای تضعیف این مکتب حرکت می کند.

عاشورا درس عبرت همیشه تاریخ و سر سفره ولایت نشاندن جامعه بشری است؛ عاشورا ظرفیت تربیت و پرورش انسان ناب در اسلام ناب است و عاشورا درس طاغوت زدایی و نفی استکبار است.

با فرا رسیدن ماه محرم، بار دیگر خداوند متعال به ما این توفیق داد که معرفت حسینی خود را افزون کنیم و باید در این عرصه هم ناسپاس نباشیم.


بیشتر بخوانید


ناسپاسی در این عرصه به این معنی است که لباس سیاه بپوشیم، سینه برای امام حسین (ع) هم بزنیم، ولی معرفت و بینش حسینی (ع) نداشته باشیم.

اشک برای امام حسین (ع) اشک عاقلانه، اشک همراه با منطق، اشک همراه با انسان‌سازی و معرفت باشد و باید بکوشیم مبین عاشورای اباعبدالله و معارف عاشورایی باشیم و آن را تبیین کنیم که اگر این‌طور نباشد، عین ناسپاسی است.

توکل به خدا، نترسیدن از دشمن، داشتن روحیه جهادی و فداکاری و ایثار و برخورداری از روحیه مقاومت و ایستادگی از جمله معارف عاشورا است و با همین روحیه انقلاب اسلامی شکل گرفت و حفظ شد همه دشمنان امروز فهمیده‌اند هرچه داریم از مکتب حسین (ع) است و تلاس می‌کند این معرفت را کمرنگ کنند.

امروز استکبار با استفاده از قدرت رسانه‌ای و به کمک رسانه‌های پوچ و مبتذل خود به‌دنبال شبه افکنی مسموم و وارونه جلوه دادن حقایق کشور است.

آشفته‌کردن ذهن‌ها، تحریف واقعیت‌ها و دستاوردها، وارونه نشان دادن منش و شخصیت شهدا، خشونت جلوه دادن حجاب و عفاف از جمله اهداف استکبار رسانه‌ای است که از این طریق با القای مسائل مسموم و ایجاد شبهات مردم را از این فرهنگ حسینی دور کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در آغاز خطبه دوم نیز با اشاره به ۷ مرداد ۱۳۶۰ سالروز فرار بنی‌صدر همراه با سردسته منافقان از کشور، افزود: این روز، بسیار عبرت‌آموز است و دیدیم این شخص که زمانی مقام دوم کشور بود، قدر نظام، انقلاب و نعمت‌های خداوند متعال را ندانست، ساقط شد و دنیا و آخرتش را از دست داد.

این وقایع به ما می‌آموزد، خطرات هر شخص در هر جایگاهی را تهدید می‌کند و باید هر چه داریم، قدرش را بدانیم و فراموش نکنیم جمهوری اسلامی بسادگی بدست نیامده و این نظام نتیجه مجاهدت شهدا، پاکان و بزرگان است و همه مسوولان باید قدردان خدمتگذاری (به حتی یک‌نفر) در نظام جمهوی اسلامی باشند.

کسانی که فریب قدرت‌های استکباری را می‌خورند و دنباله‌رو آن‌ها می‌شوند در روز قیامت همراه همان‌ها وارد جهنم می‌شوند.

افراد با داشتن یک پست هر چند محدود، نباید خیانت نکنند و حق مسئولیت خود را ادا کنند که در غیر این صورت ساقط می‌شود و باید هرچه داریم قدرش را بدانیم و در هر جایگاهی هستیم شاکر باشیم، نظام ما جمهوری اسلامی است، اسلام دین خداست و این نظام روی خون شهدا و وارستگان این نظام شکل گرفته و شهدای قبل و بعد انقلاب حق بر گردن ما دارند و باید مراقب بود و از ریزش و بدعاقبتی ترسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار