هنرمند ایرانی باید خود را سرباز هویت ملی بداند

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: عاطفه ملی مردم ایران با اهل بیت (ع) عجین شده است و هنرمند ایرانی باید خود را سرباز هویت ملی ایران بداند.

 سید مجید امامی در مراسم بزرگداشت استاد محمد علی کریمخانی مداح اهل بیت در قزوین گفت: اینکه ما امروز خادمین امام رضا (ع) را دوست داریم محور مهم هویت ملی است و عاطفه ملی ما هدایت شده است.

وی گفت: اگر در عاطفه ملی مردم آوازی مانند آمدم‌ای شاه پناهم بده نهادینه شده است نسبت جدی دارد با ضریب محبت اهل بیت چرا که هر هنری که ضرب در محبت اهل بیت بشود در عاطفه ملی تاریخ ما ضرب می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: هنرمندی اگر عاطفه ملی را درک و دریافت کند حتما در دل‌های ایرانیان فارغ از قومیت و رنگ و زبان خواهد نشست.

امامی با تاکید بر اینکه چه زیبا گفتند برای حسین ابن علی در دل‌ها حرارتی است که هرگز سرد نمی‌شود، ادامه داد: این بیان قدسی راهنمای روشنی است که ما منطق عاطفه ملی را در کشور درک کنیم.

وی افزود: اینجاست که درک می‌کنیم چرا هر مسئله‌ای با لایه اسلامیت گره خورده حضور مردم را به همراه دارد؛ و این چه راهنمای خوبی برای هنرمند ایرانی ست که خود را سرباز هویت ملی ایران بداند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار