بورل: اگر روسیه بخواهد گاز اروپا را قطع کند تا زمستان منتظر نمی‌ماند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت بعید است به زودی شاهد گسست بزرگ در عرضه گاز باشیم.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه گفت اگر روسیه بخواهد گاز این اتحادیه را قطع کند، تا پاییز یا زمستان صبر نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بورل افزود اگر روسیه بخواهد گاز ما را قطع کند، برای انجام این کار تا پاییز یا زمستان صبر نمی‌کند و به ما اجازه نمی‌دهد که ذخایر خود را در تابستان پر کنیم.  با وجود این، بعید است که خیلی زود یک گسست بزرگ در عرضه گاز وجود داشته باشد، حتی اگر مسکو از قبل اعلام کند که تحویل گاز کمتر از حد انتظار خواهد بود.

وی تاکید کرد روسیه می‌خواهد گاز خود را بفروشد و به دنبال مشتریان جایگزین برای مشتریان اتحادیه اروپا است، زیرا می‌داند که در نهایت بدون گاز روسیه به خوبی عمل خواهیم کرد.

بورل گفت روسیه همچنین در حال ساخت عجولانه سایر خطوط لوله گاز، برای اتصال و انتقال به مشتریان دیگر است. اما راه اندازی این خطوط زمان می‌برد.

گفتنی است از زمان آغاز جنگ اوکراین، آمریکا و متحدان اروپایی اش اقدام به اعمال تحریم های سنگین علیه روسیه کرده اند. خط لوله نورد استریم دو که گاز روسیه را به صورت مستقیم به آلمان منتقل می کند از جمله مواردی است که در لیست تحریم ها قرار گرفته است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار