اختصاص اعتبار برای ساخت تونل در گردنه اسدآباد

برای ساخت تونل در گردنه اسدآباد از سال آینده اعتبار اختصاص خواهد یافت.

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت:با توجه به نیاز گردنه اسدآباد به تونل این طرح در اولویت طرح های شهرستان اسدآباد برای جذب اعتبار در بودجه سال آینده قرار می گیرد.

گردنه اسدآباد با ۲۰۰۰ متر ارتفاع یکی از پنج گردنه سخت گذر و  یکی از محورهای حادثه آفرین کشور است که با توجه به قرار گرفتن در مسیر بزرگراه کربلا و نیز شاهراه ارتباطی شش استان و پل ارتباطی برخی از کشورهای همسایه می‌توان آن را به عنوان یک محور و مسیر مواصلاتی بین المللی یاد کرد.

محمدعلی زلفی گل در شورای اداری شهرستان اسدآباد گفت:فرمانداری شهرستان مطالبات مردم را بر اساس اولویت بندی و محدودیت اعتبارات و مشکلات موجود سریع تر بررسی و رفع شود.

او گفت: مشکلات مربوط به دانشگاه ها و مرکز تحقیقات در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: مشکل بیکاری و کمبود آب شهرستان هم در جلسه هیئت دولت بررسی خواهد شد.

استخدام هیئت علمی های جدید در دانشگاه های کشور

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: طی پارسال و امسال  ۳ هزار و ۵۰۰ هیئت علمی جدید جذب دانشگاه های کشور می شوند.

محمد علی زلفی گل گفت: هم اکنون بیش از ۳۰ هزار نفر عضو هیئت علمی دانشگاه های دولتی هستند و با افزایش رشته های جدید و قانون استخدامی جذب اساتید را داریم. برای جذب اساتید محدودیت بومی بودن نداریم و همه دانشگاه ها بر اساس نیاز و توان علمی مجاز به جذب اساتید از هر منطقه کشور هستند.

او می گوید: از یک میلیون و ۳۶۷ هزار داوطلب آزمون سراسری ۸۵ درصد متقاضیان با شرط معدل می توانند وارد دانشگاه ها شوند و رقابت برای ۱۵ درصد سهمیه دانشگاه ها زیاد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۹:۰۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
سلام
لطفا" در صورت امکان یک نقشه از احداث تونل گردنهای اسدآباد و آزادراه قبل و بعد از تونل ارائه کنید. آیا آزادراه همدان کرمانشاه دقیقا" از انتهای آزادراه ساوه همدان شروع میشود یا از پلیس راه ؟ آیا از جنوب دستجرد میگذرد یا از شمال دستجرد ؟ انشاءالله وزارت راه ،مسئولان و مهندسین گرامی کشور کوتاه کردن فاصله مسیر و ایمنی این مسیر بین‌المللی و زیارتی را به مسائل دیگر ترجیح دهند .
Iran (Islamic Republic of)
میهندوست
۱۴:۱۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
سلام
تا کی مسافران شرق و غرب کشور باید قربانی گردنه های اسد آباد همدان شوند ؟؟ چند نفر باید در این مسیر دچار سانحه منجر به مرگ شوند تا مسولان محترم، تونل در این گذرگاه احداث کنند ؟؟ مردم اسد آباد باید چند سال دیگر برای سفر به استانشان این گردنه های طاقت فرسا، پر خطر، پر استهلاک و برفگیر را هر روز طی کنند ؟؟ رسانه های صاحب قلم ! مسولین دلسوز وطن !،زودتر برای رضای خداوند پیگیر احداث تونل در این مسیر باشید.با احترام
آخرین اخبار