کالابرگ‌های جدید به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

معاون اول رییس‌جمهور اواسط خردادماه گفته بود: به دلیل این‌که هنوز کالابرگ آماده نشده است، ناچاریم یارانه نقدی پرداخت کنیم و این را ادامه بدهیم.

کالابرگ در راه است؛ این را به تازگی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرده است. براساس گفته مهدی طغیانی، زیرساخت کالابرگ الکترونیک در حال آماده‌سازی است و براساس وعده داده شده، در شهریور ۱۴۰۱ آماده می‌شود.

طغیانی در مصاحبه با یک برنامه رادیویی با ذکر این نکته که کالابرگ الکترونیک، مصوب بودجه سالانه مجلس است، گفته که دولت در اجرا، به دلیلِ اتفاقات اردیبهشت ماه و نیز اجرای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، تفاوت‌هایی صورت داد، چون اوضاع آن گونه که تصور می‌شد، پیش نرفت.

وی عنوان کرده، براساس وعده داده شده، زیرساخت کالابرگ الکترونیک در شهریور ۱۴۰۱ آماده می‌شود و کالای اساسی و ضروری با توجه به قول دولت، به صورت کالابرگ ارائه می‌شود.

طغیانی متذکر شده؛ مشمولان یارانه در قانون مشخص شده است و همین دامنه‌ای که مشمول یارانه هدفمندی شدند، کالا برگ نیز دریافت می‌کنند.

البته محمد سبحان حسنی، معاون سیاسی استانداری ایلام کرده بود: پرداخت کالایی یارانه در شهر ایلام به طور آزمایشی اجرایی خواهد شد. پس از آن نیز اعلام شد که طرح کالابرگ در سه شهر گرمسار، آبیک و ایلام اجرا می‌شود.

اقلام مشمول طرح کالابرگ

سید کریم حسینی، نماینده مردم اهواز در مجلس نیز گفته است؛ قرار است که نرم‌افزاری را اجرایی کنند که پرداخت ۶ الی ۸ قلم کالا در قالب این نرم‌افزار به شکل الکترونیکی انجام شود، یعنی مشمولان این طرح وارد نرم‌افزار می‌شوند و فروشگاه‌هایی که برای فروش تعیین شدند هم این نرم افزار را دارند. اتفاقی که پس از اجرای این طرح اتفاق خواهد افتاد، این است که مردم این اقلام موجود در نرم‌افزار را به قیمت شهریور ۱۴۰۰ خریداری کرده و مبلغ را پرداخت می‌کنند و مابه‌التفاوت این مبلغ را دولت به فروشنده پرداخت می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرده؛ این نرم‌افزار می‌تواند از تزریق پول به جریان اقتصادی کشور جلوگیری کند و راه‌حلی است که دولت وعده داده که کار به این شکل اجرایی شود.

حسینی در پاسخ به این سوال که زمان اجرای این طرح نرم‌افزاری چه زمانی خواهد بود؟ عنوان کرده؛ من شنیده بودم که این طرح قرار بود از تیر ماه اجرایی شود که نشد و تیر هم به صورت نقدی پرداخت شد، اما با صحبت‌هایی که شده به‌نظر می‌رسد که در روز‌های نزدیک اجرا و پیاده‌سازی آن انجام شود و برای ماه مرداد به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرده؛ اجرای این طرح تاثیر مثبت خود را خواهد داشت و قیمت‌ها واقعی می‌شوند، اما نگرانی که وجود دارد برای کالا‌هایی است که خارج از این نرم افزار هستند که ما به دولت تذکر لازم را دادیم باید سازوکار نظارتی در مورد سایر اقلام هم وجود داشته باشد که جلوی این مساله گرفته شود و سایر اقلام قیمت‌هایشان بدون تغییر بماند.


بیشتربخوانید

 


محمد مخبر، معاون اول رییس‌جمهور اواسط خردادماه گفته بود: به دلیل این‌که هنوز کالابرگ آماده نشده است، ناچاریم یارانه نقدی پرداخت کنیم و این را ادامه بدهیم.

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت نیز عنوان کرده بود: تا زمانی که زیرساخت فراهم نشود، پرداخت یارانه‌های کمک معیشتی ماهانه، به شیوه کنونی که نقدی و واریز به حساب سرپرستان خانوار است، تداوم خواهد داشت.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز دیروز در مراسم اختتامیه نخستین مدرسه تابستانه سیاست‌گذاری اقتصادی در جمع خبرنگاران درباره سرانجام کالابرگ الکترونیکی گفته، دولت هنوز تصمیم نهایی درباره کالابرگ الکترونیکی اتخاذ نکرده است و پس از آماده شدن مقدمات، رییس جمهور در یکی از جلسات رسمی تصمیم نهایی را ابلاغ خواهد کرد.

این در شرایطی است که نمایندگان مجلس پانزدهم اسفندماه ۱۴۰۰ و در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، ضمن موافقت با حذف کالا‌های اساسی از سبد ارز ترجیحی، تصویب کردند که دولت باید کالا‌ها و خدماتی که ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی آن‌ها را حدف می‌کند، از طریق کالابرگ الکترونیک و با نرخ پایان شهریور ۱۴۰۰ در سقف سهمیه تعیین شده، به مردم عرضه کند.

از سوی دیگر، شامگاه دوشنبه نوزدهم اردیبهشت‌ماه، ابراهیم ربیسی، رییس دولت سیزدهم طی گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، از حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی خبر داد و گفت که تاثیرات تورمی این تصمیم، با ارائه کالابرگ الکترونیک که بعدا توزیع خواهد شد، جبران می‌شود.

پرداخت یارانه ادامه دارد؟

در این میان، دو هفته آینده چهارمین مرحله یارانه نقدی باید به حساب سرپرستان خانوار واریز شود و سوالی که وجود دارد، این است که بالاخره دولت چه موضعی در قبال طرح کالابرگ خواهد داشت؛ این‌که آیا دولت به قانون بودجه عمل می‌کند و کالابرگ را جایگزین یارانه نقدی می‌کند یا اینکه ممکن است به طرقی مجلس را متقاعد کند تا همچنان به پرداخت یارانه نقدی ادامه دهد.

البته برخی از کارشناسان اعتقاد دارند بعید است که دولت بخواهد و بتواند یارانه نقدی را حذف کند. چون زمانی که پرداخت نقدی به مردم انجام می‌شود، حذف و جایگزینی آن واکنش‌های منفی به همراه دارد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
کالا برگ بهیچوجه جایگزین خوبی برای نقدی نیست ، ممکن است شهروندی بنا نداشته باشد که مثلا از روغن استفاده کند و به جای آن جنس مورد نیاز خود را تهیه کند اینجا مجبور میشود روغن دریافت کند و با قیمت ناچیزی به دلالها بفروشد .
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۰۷ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
من که راضی نیستم چرا به ما یارانه تعلق نگرفته چرا قطع کردن برامون یارانه مال تمام مردم چه دارا چه اون کسی که ندارم چون اونم که دارای زحمت کشیده از هوا که نیومده چون یک ماشین داریم دیگه اوکی پولداریم در رده دهم قرار گرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
کالابرگ رابه مخالفان یارانه نقدی ومجلسیان بایدبجای حقوقهای کلانشان داد نه‌ به یارانه بگیران؟اساس هدفمندی یارانه نقدیست نه‌ مرغ وخروس تامردم مجلسیان وثرونمندان رادارند باهزاربهانه تراشی وسنگ اندازی درآمد مردم قشر ضعیف راقطع خواهند کرد که توان پرداخت قبوض بازم سه برابری شده رانداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
ولا به قران گرونی مساویست با صادرات ده روز صادر نکنید اجناس همه میان پایین شماها اگه ظرفیت مملکت برا صادرات انداز یه کیلو مرغ باشه شماها ده کیلو صادر میکنید معلومه موجودی همیشه خالی مردم مجبورن بدوبدو بخرن گرونتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
دولت باید سیمان واجر مصالح ساختمانی ببره زیر نظر کارت کالا برگ البته باید فروشگاه مجاز بزنه تا دست دلال جماعت حذف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
به همه مردم باید کالابرگ بدن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۵۹ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
ما کالا برگ نمیخواهیم ، همون پارانه نقدی بهتره حداقل بخشی از هزینه کرایه خانه و اقساط مون که ماهی ۶میلیونه با ۸۶۵ تومن که میدید میتونیم بذاریم روش بدیم صاحب خانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
اقا کالا برگ بدین بقران ب ولا همون روز ک یارانه میدن مغازه دارا از روز قبل گرونتر جنس میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
سالهاست که با روش‌های مختلف اعلام میکنید که قیمت ها واقعی می‌شود ولی هميشه قیمت های واقعی گرانتر از قبل اعلام می‌شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
یادم افتاد به ۳۰ یال پیش که راهنمایی بودم. با کپن روغن و شکر میگرفتم و بقیه ماجرا. یادش بخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
یارانه نقدی بهتره .اما باید چند برابر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
چقد شما موجودات جالبی هستید
اون بالا نشستید دارید به جای مردم فکر میکنید،تصمیم میگیرید اگر واقعا مرد هستید با این پول بتونید زندگی کنید
چرا برای مردم و نظرشون ارزش قائل نیستید آخه
جماعت مرفه بی درد و بی دغدغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
با تمام سرعت دنده عقب تا دهه ۶۰،اولا خجالت بکشید با این مملکت داریتون،دوما وقتی قراره کالا برگ (کوپن)بدهید باید به همه بدهد،همه مردم این مملکت هستند،واز منتبع آن سهم دارن،پس اطفا ریز و درشت نکنید،اگر عقیری هم هست تو این مملکت ننیجه بی هرضگی شما در مملکتداری ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
سبد کالا یادتون هست؟چند تا جنس بنجل رو به مردم قالب کردن اینم دقیقا همونه به زودی با کله میخوره زمین این طرح شاهد باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
بله حتما کالابرگ بدهید ما بفهمیم دولت چی بما میده وسرپرست خانوار زحمت میکشه کار میکنه از جیبش چی میخره؟در برخی موارد مشاهده شده یارانه رفته برای خرید سیگار
باید تفکیک بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
چرا یارانه و کالابرگ یا هر کمکی که به مردم میشه این کمک به همه نمیشه؟ آیا عده ای در این کشور از بیت المال بی نصیب هستند ؟
آیا گران شدن اقلام خوراکی و مایحتاج زندگی برای همه نبوده ؟
که کمک برای همه نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
چرا تیتر غلط میزنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
چرا اینقدر طلاق بین کم‌حجاب‌ها زیاد شده؟ چرا کم‌حجاب‌ها طلاقی هستند؟ چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
یارانه نقدی بهتره واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
بیخود لقمه را دور سر خود نگردانید،یارانه را نقدی وبه همه وبرابر بدهید،کل یارانه های پنهان را حذف کنید وآب وبرق وگاز وبنزین وگازوییل و... را به نرخ آزاد و بالاترین پیشنهاد قیمت بفروشید،تا هر کس زیاد مصرف میکند مهمان جیب خودش باشد،سپس درآمدش را بین همه برابر تقسیم کنید،روی تمام املاک۵درصد ارزشش مالیات بگیرید و بین همه برابر تقسیم کنید،فقر وناهنجاری و شکاف طبقاتی وقیمت ملک وآلودگی هوا مصرف آب واسراف وترافیک به شدت کم میشود.و امثال آن خانواده کپر نشین که اسمش ایرانیست ولی از همه چی محروم است میتواند زندگی کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
چی شد؟ سال 1400هم کالا ارزانتر بود هم یارانه می گرفتیم ولی اینا میخوان یارانه را بردارند فقط با کالابرگ قیمت بعضی کالاها را مثل 1400 کنند بعدشم احتمالا دوباره کالاها را گران کنند فکر کنم اگه کمتر برای ایده های ناکارآمدشون به مغزشون فشار بیارند کمتر به مردم فشار بیاد!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
سلام ،

به باقری ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
دهک بندی ها باید اصلاح بشه ، خیلی بی پایه و اساس نایین دهک بندی شده و حق خیلی‌ها داره از بین می‌ره.
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۶:۰۲ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
پولشو بدن بهتره چون اصلا خیلیها همین مبلغ ناچیز رو میگذارن برای اجاره خونه (روی مبلغی که به بدبختی طی ماه جور کردن) و موارد دیگه و اصلا شاید گوشت و مرغ و... نخرن یا نتونن بخرن ویا یک چهارم قبلا بخرن چون میشه تا حدی از خورد وخوراک زد . ولی کرایه خونه و... را نمیشه کاریش کرد و نمیشه کمتر داد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
یارانه نقدی بدهید
اگر یارانه نقدی حذف کنند دو ماه کالا ب ک خواهند داد بعدن حذف میشن خیلی مردم به پولش نیاز دارن بیشترین اینگونه دست دلالان باز خواهد شد چون مثلا خواهند خواست مردم ۳۰۰ تومن یارنه نقد بکنند مجبور خواهند شد ۲۵۰ تومن دلال ها بفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
سلام ، برخی ازکارکنان بازنشسته سازمان تامین اجتماعی ن م هم درسامانه بازبینی دراردیبهشت اقدام نموده و مبلغ وا ریزی مرحله دوم به حساب نیز قابل برداشت نیست لطفا پی گیری شود.باتشور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
کالا برگ درصدی یعنی اونی که بیشتر پولداره بیشتر خرید کنه اونی که نداره نتونه خرید کنه!!ضمنا اونایی که مواد غذایی را نسیه می کردند بعدآخرماه با یارانه می پرداختند بعدازجایگزینی کالا برگ درصدی چی کار کنند؟؟حداقل به مردم حق انتخاب بدن بین دریافت یارانه و دریافت کالابرگ هرشخص مختار باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
سلام ، درمورد یارانه افراد خانوار وبازنشسته رسیدگی وبازنگری بعمل آید باتشکر‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
سلام برخی ازبازنشستگان هم در سامانه بازبینی اقدام دراردیبهشت ماه انجام ومبلغ نوبت دوم واریز ولی مسدود هست لطفا دراین زمینه اطلاع رسانی شود. باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
اگه کالابرگ رو بدند که خیلی بهتره
صف های عظیم نانوایی ها ازبین میره با این کار
سه ساعت طول میکشه تا یه بسته نون بخرم به خدا خسته شدم
اگه سهمیه بندی بشه اونایی که خرید و فروش نان رو میکنند دستشون بسته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
فعلا که کارتخوان نانوائیا شده دستگاه چاپ پول
از فروش سوپر همچراغ با کارتخوان نانوائی تا فروشهای سوری نان و حتی فروش کیسه خالی آرد به قیمت سه چهار تومن با کارتخوان نان و دریافت مابه التفاوت بیش از دویست سیصد هزار تومانی برای بیست عدد کیسه خالی از دولت
نظارت کجا بوده اصلا نمیشه
باید زمینه ایجاد نشه
یا مابه التفاوتها باید به کارت نان مردم ریخته بشه
یا یه فکر اساسی دیگه یا انجام خمیر و چانه گیری مرکزی با دستگاه و توزیع چانه ها با سبدهای مخصوص و سربسته و بهداشتی در هر شیفت نانوایی‌ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
کاشکی ایی دهک بندی درستر انجام میشد همش شانسی زدن ک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
یارانه بهترازکالابرگ هستش یارانه نقدی رامیتوان درجاهای دیگری خرج کنیم تنهاموادغذایی نیستش پول برای نان یایک کیلوسیب زمینی وپیازبگیریم میوه که شرمنده خانواده هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
شما به خدا پول خوبه خودمون میدونم چه لازم داریم میخرم یک کیلو میوه می خا هم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
مطمئنی فارسی نوشتی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
یارانه نقدی بهتره دوباره اشتباه نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
چرا دولت می خواهد پول ما را به فروشنده بدهد این یارانه نقدی بهتره چون مردم اولویت ها را خرید می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
دستشون درد نکنه با این طرح های فضایی نه اینکه خودشون در کره مریخ زندگی میکنند و از اجاره و بهداشت و آموزش تحصیلی و.......هیچ احساس دردی نمیکنند و نمیدانند اجاره نشینی یعنی چه ؛ پرداخت هزینه تحصیلی بر اساس نرخ جدید که در قانون اساسی تا دانشگاه مجانی؟؟؟؟(همانند معنای غیر انتفاعی اتان)؛ هزینه پوشاک و چادر و مقنعه و لباس های متعارف ؟؟؟یعنی چه؟مریض هم نمی شوند چونکه ژن خاص هستند و هزینه درمان های فضایی پرداخت نمیکنند و....."سید کریم حسینی، نماینده مردم اهواز در مجلس نیز گفته است؛ قرار است که نرم‌افزاری را اجرایی کنند که پرداخت ۶ الی ۸ قلم کالا در قالب این نرم‌افزار به شکل الکترونیکی انجام شود، یعنی مشمولان این طرح وارد نرم‌افزار می‌شوند و فروشگاه‌هایی که برای فروش تعیین شدند هم این نرم افزار را دارند. اتفاقی که پس از اجرای این طرح اتفاق خواهد افتاد" ممنون که بالاخره مشکل خرید و جای خرید کردن و ایجاد صف های طولانی و سژه برنامه های ماهواره ای را هم درست خواهید کرد که مضحکه عام و خاص شویم و با خرید این 8 قلم کالا تمام مشکلمون ؟؟؟؟حل خواهد شد ؟؟؟؟و دولت هم از درد توانفرسای پرداخت کاغذ های بلوکه شده در کارت های مجازی در بانک ها رهایی پیدا خواهند کرد و دیگر سرطان دل درد پرداخت یارانه به اقشار ناتوان؟؟؟؟؟در پرداخت این 8 قلم کالای تامین کننده بهداشت و خوراک و آموزش و تحصیل و اجاره ما را تامین فرمودید؟؟؟فقط واگذارتان میکنم به خداوند منان
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۲:۴۰ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
سلام ،

به من هم یارانه بدین
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۵:۵۱ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
سلام ،

این نام و نظر متعلق به من نیست و جعلی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
کوپن ۵ کیلو مرغ و ۱ کیلو گوشت و ۱ قالب پنیر و ۲ بطری روغن مایع در ماه به سرپرستان خانوار داده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
مخالف کالابرگ هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
اگ راس میگن با کالا برگ قیمت اجناسو ب ۱۴۰۰ بدن واقعا عالیه کاشکی کالا برگ بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
حالا کالاهاشون چیه چه مارکیه چقدره
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۱۱ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
یارانه من باز نشسته را قطع کردن و این ظلم بزرگی در حق من خانواده من است .والله هیچکس هم پاسخگو نیست دوبار اعتراض کردم با همون شماره ای که گفتید و دوتا کد رهگیری اومد برایم که تا به امروز نتیجه عملی و یا جواب درستی نگرفتیم .حتما از ماهی دیگه هم امثال من باید نان را به قیمت آزاد بخریم چون یارانه ما را قطع کردن و بدون تعارف به دروغ دهک دهم حسابمان کردن . آقایان مسول شرافتا بکیتون جواب من جانباز و آزاده باز نشسته را بدهد. یعنی واقعا اینجوری عدالت را رعایت میکنید. من جانباز 50 درصد و آزاده 98 ماه اسارت هستم و فقط حقوق بازنشستگی میگیرم . علیرضا بساک از اندیمشک
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۲ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
گفته شما کاملا درسته ولی وقتی برای ثبت نام خودرو 6 میلیون نفر میان ثبت نام کنن یعنی چی ؟
یعنی اینا ندارن؟ گرفتارن؟ دنبال یارانه هستن ؟ ایناست که باعث میشه واسه همه سوال به وجود بیاد که اگه ندارین پس 500 میلیون از کجا جور می کنین برای ثبت نام ماشین میریزن تو حساب ایران خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
واقعا جانبازین؟؟پدر من رزمنده بوده بهش گفتن حفوق بهتون تعلق میگیره برو بگیر چطور به شما حقوقی براجانبازی نمیدن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
خیلی از همینها که ثبت نام میکنن پول ندارند وفقط ثبت نام میکنند که حوالش را بفروشن اونم به قیمت ناچیز !
خیلی ها رو خودم دیدم که شخصی تو اقوام به همه میگه ثبت نام کنند و بعد هرکی برنده شد پولشو اون طرف میده و یه مبلغم بعنوان حق الزمه یا .... بهش میدن !
پس اینهمه ثبت نامی پولدار نیستند که بخوان خودشون خودرو بگیرن فقط یه واسطه حساب میشن که با تعداد چند نفری شانس بیشتری تو برنده شدن داشته باشن!
و اصلا این ملاک نیست وقتی دیدی همه همینها که ثبت نام کردن و برنده شدن و ماشین را خودشون گرفتن و زیر پاشون دیدی اونوقت میشه گفت طرف برای خودش بوده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
یا حواله فروشی میکنن یا دلالن که حتی با چند تا کارت ملی ثبت نام میکنن بعد به قیمت چند برابر به مردم قالب کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
ناشناس ۵۹...۱۵ دمت گرم گل گفتی ولی خیلیا هستن ماشین دارن همه رفتن گواهینامه گرفتن واسه ثبت نام ماشین ک حوالشو بفروشن اتفاقا هیچ حواله ای کمتر از ۱۰۰ میلیون نیس کاشکی بجا قرعه کشی بررسی میکردن خونواده ای ک اصلا خودرو نداره بهش بدن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۲:۰۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
سلام در پاسخ دوستی که از من پرسیده که آیا واقعا جانباز هستم باید بگم بله جانباز 50 درصد و مدت 98 ماه هم اسیر رژیم عراق بودم .من هم اسم کاملم را گفتم و شهر محل سکونتم را .. واین را هم اضافه کنم که فقط و فقط حقوق بازنشستگی میگیرم با حدود32 سال سابقه زیر 10 میلیون میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۲:۱۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
در جواب دوست هموطنم که گفته به پدرش حقوق رزمندگی میدهند باید عرض کنم فقط به رزمندگان که هیچ شغلی ندارند و بهشون میگن معسر فقط به اونها مبلغی حقوق میدن .ولی یکی مثل من چون حقوق بازنشستگی دارم فاقد شغل و درآرمد بحساب نمیام .ای نشسته صف اول .عجب شعر پر معنی و عمیقی است .با تبلیغ کاری کردید که مردم فکر میکنند همه ایران را دادید به ما جانبازان .خدایا شکرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
چه با حال یارانه رو ب ای این دادن که یارانه انرژی و سایر اقلام رو حذف کردن به جای اینکه بدن به اون شرکت و کارخانه دار بدن دست ملت که قیمت اب و برق و شیر و کوفت زهرمار چن برابر شد حالا همون حذف کنن کالا برگ بدن اونم به ملوم نیس کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
فرقی نداره پول ی روغن ۵ کیلویی
دقت کردین کیفیتش اومده پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
یارانه نقدی از کالابرگ بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
کار اشتباهی است همون یارانه نقدی را بدهند بهتر است
آخرین اخبار