مجلس نمایندگان آمریکا: درآمد سازندگان سلاح در کشور طی دو سال گذشته سه برابر شده است

مجلس نمایندگان آمریکا در گزارشی اعلام کرد برخی شرکت‌های سازنده سلاح در این کشور درآمدشان در دو سال گذشته سه برابر شده است.

شبکه آمریکایی «ان بی سی» گزارش داد در حالی که آمریکا شاهد افزایش تلفات ناشی از حمل سلاح است، یک هیئت از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد سازندگان اسلحه در آمریکا در دهه گذشته بیش از یک میلیارد دلار از محل فروش سلاح‌های تهاجمی به غیرنظامیان درآمد داشته اند و حتی برخی از شرکت‌ها درآمد خود را از محل فروش اسلحه سه برابر کرده اند.

بر اساس این گزارش، به گفته کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا، شرکت «دانیل دیفنس»، به عنوان شرکتی که سازنده اسلحه مورد استفاده از سوی عامل تیراندازی در شهر «اووالده» در تگزاس هم بوده، در سال ۲۰۲۱ از محل فروش سلاح سبک‌ای آر-۱۵ بیش از ۱۲۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

این هیئت با استناد به داده‌های مالی داخلی بدست آمده از شرکت «استورم روگر اند کو» اعلام کرد که این شرکت درآمد ناخالص خود را در همین بازه زمانی تقریباً سه برابر کرده و عایدات خود را از محل فروش اسلحه از ۳۹ میلیون دلار به بیش از ۱۰۳ میلیون دلار افزایش داده است.

شرکت «اسمیت و وسون» که سلاح‌های پرقدرت مورد استفاده در قتل عام چهارم ژوئیه در هایلند پارک، ایلینوی را فروخته، هم در این بازه زمانی شاهد افزایش دو برابری درآمدش از محل فروش اسلحه‌های بلند بوده و توانسته عایدات خود را از محل فروش اسلحه از ۱۰۸ میلیون دلار به ۲۵۳ میلیون دلار افزایش دهد.

پس از وقوع تیراندازی‌های جمعی در بوفالو، نیویورک و اووالده، مجلس نمایندگان کار بررسی سودآوری صنعت اسلحه در آمریکا را آغاز کرد. یافته‌های اولیه هیئت منتخب این مجلس روز چهارشنبه منتشر شد؛ چرا که انتظار می‌رفت مدیران اجرایی شرکت‌های «دانیل دیفنس» و «استورم روگر اند کو» در جلسه استماع مجلس نمایندگان درباره نقش صنعت ساخت اسلحه گرم در گسترش خشونت با اسلحه در آمریکا حضور یابند.

«کارولین مالونی» نماینده دموکرات و رئیس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا در یادداشتی نوشت: این شرکت‌ها سلاح‌هایی را به غیرنظامیان می‌فروشند که برای کشتن افراد در سریع‌ترین زمان ممکن طراحی شده‌اند.

وی افزود: این تفنگ‌ها، سلاح انتخابی از سوی قاتلان جمعی هستند که کودکان خردسال را در مدرسه، عبادت‌کنندگان را در کلیسا‌ها و کنیسه‌ها [هدف گرفته]و خانواده‌هایی که چهارم ژوئیه را جشن گرفته بودند وحشت زده و سلاخی کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۶:۱۱ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
هر امریکایی باید یک تانک و یک هواپیمان داشته باشد.
آخرین اخبار