آمادگی اورژانس و مراکز درمانی فارس در برابر ورود موج بارشی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از آمادگی اورژانس، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی فارس در برابر ورود موج بارشی به استان خبر داد.

سید وحید حسینی گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی در خصوص ورود موج بارشی جدید به استان فارس، نشست‌های تخصصی کمیته‌های بحران دانشگاه در سطوح مختلف و با حضور مسئولان ارشد دانشگاه در سراسر استان تشکیل شد که موارد لازم در زمینه تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی لازم به مراکز اعلام و آمادگی لازم ایجاد شده است.

او با اشاره به پیگیری مصوبات این کمیته با هدف پیاده سازی کامل و افزایش سطح آمادگی مجموعه دانشگاه در شیراز و شهرستان‌های مختلف استان گفت: پایگاه‌های اورژانس، بخش‌های درمان، بهداشت و پشتیبانی دانشگاه در سراسر استان هم اکنون در آمادگی کامل بوده و اقدامات و امکانات لازم برای خدمت رسانی پیش بینی شده است.

حسینی گفت: اقدامات پیش بینی شده با دو محوریت افزایش آمادگی برای خدمت رسانی و همچنین افزایش ایمنی مراکز و حفظ سلامت کارکنان در صورت بروز هرگونه سانحه احتمالی صورت گرفته است.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس گفت: وضعیت شهرستان‌های استان در زمینه ارائه خدمات سلامت، تجهیزات و امکانات موردنیاز و سطح ایمنی، طی روز‌های اخیر به صورت منظم در حال رصد و پایش است.

او گفت: در سانحه تلخ سیلاب در منطقه رودبال استهبان نیز علاوه بر ستاد مرکزی دانشگاه، شبکه‌های بهداشت و درمان و بیمارستان‌های مناطق شرق استان، به سرعت به حالت آماده باش درآمده و کار امدادرسانی به مصدومان حادثه آغاز شد که این امر نقش موثری در کاهش آسیب‌های این بحران داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار