رسیدن آتش هورالعظیم به نقطه صفر مرزی؛ پیگیری‌ها ادامه دارد

سرپرست فرمانداری هویزه گفت: تامین هواپیمای آب‌پاش درخواست شده تا جمهوری اسلامی ایران برای مهار حریق کمک کند.

ایاد مطوری گفت: با توجه به اینکه ۹۰ درصد بخش عراقی عرصه تالاب هورالعظیم کاملا خشک شده، در یک ماه اخیر حدود ۲۰ هزار هکتار از این بخش دچار آتش‌سوزی شده است.

او ادامه داد: خشکی تالاب علت وقوع حریق است؛ شرایط نیزار‌های تالاب نیز به گونه‌ای است که گاز متان تولید می‌کند و نیزار‌ها بر اثر گرما مشتعل و دچار حریق می‌شوند.

سرپرست فرمانداری هویزه  می‌گوید: امسال در بخش ایرانی تالابی هورالعظیم حریقی رخ نداده، اما بعضا آتش از بخش عراقی هور به نقطه صفر مرزی با ایران رسیده است.

آقای مطوری گفت: در حال حاضر دود آتش‌سوزی ناشی از این حریق روزانه در هویزه و دشت آزادگان وجود دارد و حتی به اهواز هم رسیده است.

او ادامه داد: مراکز درمانی با آمادگی کامل خدمات مورد نیاز را به بیماران دچار عارضه تنفسی ارائه می‌دهند، اما سطح مراجعات به آن صورت زیاد نیست که بخواهیم نگران شویم.

سرپرست فرمانداری هویزه  گفت: با توجه به اینکه این موضوع برون مرزی است، عملا نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، اما پیگیری‌ها و مکاتبات لازم از طریق ستاد مدیریت بحران و وزارت امور خارجه با کشور عراق انجام شده است و منتظر هستیم اقدامات لازم از سوی کشور عراق انجام شود.

ایاد مطوری گفت: تامین هواپیمای آب‌پاش درخواست شده تا جمهوری اسلامی ایران برای مهار حریق کمک کند، اما با توجه به اینکه حریق خارج از مرز است باید مجوز‌های لازم اخذ شود که پیگیری‌ها در حال انجام است و منتظر پاسخ هستیم.

حدود دو ماه است که بخش عراقی تالاب هورالعظیم دچار آتش‌سوزی شده است،

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
خدیا خودت رحم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
خدا بخیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
ای دادبیداد از خشکسالی و بی آبی