خشکسالی، کشتی‌های فرانسوی را به گِل نشاند

رسانه‌های فرانسوی اعلام کردند خشکسالی، ناوبری را در کانال‌ها و آبراه‌های شرقی این کشور دشوار کرده است.

پایگاه اینترنتی تلویزیون ت اف ۱ فرانسه نوشت: در کانال مرن در رودخانه راین، کم آبی مشهود است. در آنجا، قایق‌ها دیگر نمی‌توانند حرکت کنند. آن‌ها در بنادر همجوار گیر کرده اند.

رفتن مسستقیم از بندر تول به شمال یا غرب غیرممکن شده است. اپراتور ملی راه‌های ناوبری فرانسه «Voies navigables de France»، مجبور شد کانال‌های مختلف در لورن را به دلیل خشکسالی بیش از پیش زودرس ببندد.

در کانال بورگونی نیز ناوبری غیرممکن شده است. یک شرکت اجاره قایق توضیح می‌دهد که مجبور شده است پنج هزار یورو هزینه کند تا خود را به پمپ آب مجهز کند. این تنها راهی است که به مشتریانش امکان می‌دهد خود را به رودخانه مجاور برسانند. در حال حاضر در فرانسه بیش از ۵۰۰ کیلومتر کانال به روی ناوبری بسته شده است. رقمی که احتمال افزایش آن در صورتی که در هفته‌های آینده هیچ بارشی اعلام نشود، وجود دارد.

پیشتر اعلام شد در پی بروز موج گرما و آتش سوزی در بخش‌های متعددی از فرانسه بیشتر شهر‌های این کشور با بحران آب مواجه شده‌اند. ۸۶ بخش فرانسه با محدودیت در استفاده از آب در حالت آماده باش قرار گرفتند. موج گرمای هفته‌های اخیر همراه با کمبود بارندگی در سراسر فرانسه از ابتدای سال موجب بروز خشکسالی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار