ثبت اعتراض مالکان خانه و خودروی بدون استفاده مشمول مالیات

مالکانی خانه‌های خالی و خودرو‌های گرانقیمت بدون استفاده که مشمول اخذ مالیات هستند، امکان ثبت اعتراض دارند.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان گفت: مالکانی که پیامک مالیات برای خانه‌های خالی، لوکس و خودرو‌های گرانقیمت دریافت کرده اند، اما خود را مشمول پرداخت مالیات نمی‌دانند برای ثبت اعتراض به سامانه‌ی my.tex.gov.ir مراجعه کنند.

رضا برهانی نیا با استناد به ماده‌ی ۲۱۶ قانون مالیات‌های مستقیم کشور، مجموعه‌ی خانه‌های خالی و بدون استفاده را مشمول اخذ مالیات دانست و افزود: مالکان این واحد‌ها پس از دریافت پیامک مربوطه باید به اداره‌ی کل امور مالیاتی گیلان مراجعه و نسبت به ادای دین مالیاتی خود اقدام کنند.

وی همچنین به شمول مالیات بر منازل و خودرو‌های لوکس مصوب قانون بودجه‌ی سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی اشاره و گفت: دارندگان خودرو‌ها و منازل لوکس و گرانقیمت نیز با دریافت پیامک مالیاتی، باید نسبت به پرداخت مالیات مربوطه اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان با اشاره به مراجعات متعدد برخی از شهروندانی که با دریافت پیامک مالیاتی خانه‌های خالی و لوکس و خودرو‌های گران قیمت، نسبت به داشتن این اموال گران قیمت اعتراض دارند، افزود: این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه اعتراض خود را ثبت کنند تا از سوی هیات حل تخلفات مستقر در اداره‌ی کل امور مالیاتی گیلان در رشت بررسی و رسیدگی شود.

رضا برهانی نیا با بیان اینکه تمامی این فرایند‌ها می‌تواند بدون مراجعه به این اداره کل و از طریق سامانه‌ی ثبت و پیگیری شود، تصریح کرد: متولی اصلی و قانونی تشخیص شمول مالیات بر منازل خالی و لوکس اداره‌ی کل راه و شهرسازی است و اداره کل مالیاتی تنها مسئولیت تعیین و دریافت مالیات مربوطه و همچنین رسیدگی به اعتراضات معترضان را برعهده دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.