پروژه‌های نیمه‌تمام گردشگری به خط پایان می‌رسند

مدیرکل دفتر تسهیلات وزارت گردشگری گفت: با پنج برابر شدن تسهیلات ۴۰درصد پروژه‌های نیمه‌تمام گردشگری پایان سال آینده به اتمام می‌رسد.

مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: این وزارتخانه تنها وزارتخانه‌ای بوده که موفق به تخصیص ۸۳درصدی از محل تسهیلات تبصره ۱۸ شده است، و با پنج برابر شدن تسهیلات تبصره ۱۸ همچنین اعتبارات ۲هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی و اعتبارات فنی‌اعتباری، ۴۰درصد پروژه‌های نیمه‌تمام تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد.

 در سال ۱۴۰۰ به دلیل برخی اختلافات بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و اموردارایی تبصره ۱۸ با تاخیر و در پایان دی ماه به وزارتخانه‌ها ابلاغ شد.

 ندایی به سهم ۱۲۷۵میلیارد تومانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از محل تبصره ۱۸ اشاره کرد و گفت: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تنها وزارتخانه‌ای بوده که موفق به تخصیص ۸۳درصدی از محل تسهیلات تبصره ۱۸ شده و به دیگر وزارتخانه‌ها ۵۰درصد تخصیص پیدا کرده است.

او بر ضرورت گرفتن وثیقه و بررسی طرح‌ها تاکید و برای پرداخت تسهیلات مرمت ابنیه تاریخی و تغییر کاربری اعلام آمادگی کرد و گفت: در اختیار گذاشتن ۱۰درصد اعتبارات به‌عنوان کمک‌های فنی اعتباری به استان‌ها، تشکیل شرکت‌ها و تعاونی‌ها برای پروژه‌های بزرگ بالای ۶۰میلیارد تومان و پرداخت تسهیلات به افراد حقوقی به جای افراد حقیقی، کاهش دو درصدی نرخ سود به خصوص برای پروژه‌های روستایی، امضای تفاهم‌نامه با وزارت کار و تخصیص اعتبارات روستایی و عشایری، جذب اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی، تقویت سامانه و توجیه کردن جامعه هدف دیگر مواردی بود که مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی به آن‌ها اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.