۱۴ درصد آموزش‌های مهارتی دولتی در خراسان رضوی به آسیب‌دیدگان اجتماعی ارائه می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: ۱۴ درصد آموزش‌های مهارتی دولتی در استان به هفت گروه آسیب‌دیده اجتماعی ارائه می‌شود که این درصد در کلانشهر مشهد بیش از ۳۰ درصد است.

افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: این هفت گروه آسیب‌دیدگان اجتماعی در استان شامل زنان خیابانی، معتادان بهبود یافته، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، متکدیان، زندانیان و ساکنان حاشیه شهر‌ها می‌شوند که در بخش‌های مختلف آموزش‌های مهارتی به این گروه‌ها ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: برخورداری از مهارت فنی موجب پیش رو قرار گرفتن فرصت‌های شغلی برای فرد و فاصله گرفتن او از آسیب و موجب توانمندی فرد در گذر زمان می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: به عنوان مثال طبق گزارش سازمان زندانها، ۹۵ درصد زندانیان آموزش‌دیده مهارتی دیگر به زندان باز نگشته‌اند و این به معنای تاثیر قابل توجه آموزش‌های مهارتی در توانمندسازی افراد و خودکفایی آنهاست.

رحیمی افزود: طی یک سال گذشته ۱۳۲ هزار نفر در استان آموزش‌های مهارتی دریافت کرده‌اند که بیش از۵۰ هزار نفر از این شمار در بخش دولتی تحت پوشش آموزش بوده‌اند.

وی ادامه داد: در خراسان رضوی در قالب ۴۵ رشته و ۸۱۱ گرایش، آموزش مهارتی به علاقه‌مندان شاغل، جویای کار و سایر افراد علاقه‌مند ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.