آماده باش کامل استان کرمان برای سیل احتمالی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: تمام مناطق تحت تاثیر سیل احتمالی در استان کرمان در آماده باش کامل هستند.

مجید سعیدی گفت: فعالیت سامانه موسوم به مونسون از عصر امروز سه‌شنبه ۴ مرداد ماه در استان تشدید می شود و بیشترین شدت بارش‌ها را در مناطق غرب و جنوب غرب استان کرمان خواهیم داشت.

او می‌گوید: هشدار‌های لازم به فرمانداری‌ها و اعضای ستاد مدیریت بحران استان داده شده تا مراقبت‌ها و پیش‌بینی‌های لازم را برای مقابله با سیلاب احتمالی و جلوگیری از خسارت به عمل آورند و ستاد‌های بحران در تمام شهرستان‌ها، جلسات فوق‌العاده تشکیل دادند و شهرستان‌های خود را ارزیابی کردند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان مسئولان مناطق تحت تاثیر سیل را شناسایی کردند، ماشین آلات بخش خود را به کار گرفته اند و این ماشین آلات را در آنجا مستقر کردند.

او می گوید: از ظرفیت بخش خصوصی و معادن برای مقابله با سیلاب احتمالی استفاده شده است. 

سعیدی گفت: پل‌ها و رودخانه های در معرض سیل در مناطق شناسایی شده و مورد بازدید مکرر و ارزیابی قرار گرفته اند. 

سعیدی می گوید: جمعیت هلال احمر هم پایگاه‌های خود را تقویت کرده و آماده باش هستند و اخذ مجوز و امریه برای بالگرد‌ها در کل استان صادر شده یا در حال صادر شدن است.

به گفته او به مدیران و مسئولان در شهرستان‌ها دستور داده شده است تا پایان این سامانه بارشی و احتمال سیل در شهرستان‌های خود بمانند و کسی به مرخصی نرود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان می‌گوید: امیدواریم بتوانیم سیل احتمالی را به خوبی مدیریت کنیم و از مردم هم تقاضا داریم، احتیاط کنند و از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها و کوهستان‌ها جدا خوداری کنند.

او گفت: سامانه مونسون از دیروز دوشنبه ۳ مرداد، وارد استان شده است و بارش‌های رگباری را در مناطق جنوبی استان داشتیم و طغیان رودخانه‌ها در مسیر رمشک به قلعه‌گنج، موجب انسداد مسیر شد.

به گفته سعیدی مزارع کشاورزی در شهرستان جیرفت نیز در بخش‌های ساردوئیه و بحرآسمان خسارت‌های جزئی را بر اثر رگبار داشتند و ۳ راه روستایی نیز مسدود شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان می گوید: مناطق قلعه‌گنج، رودبار جنوب و شهداد نیز دیروز شاهد طوفان شن بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار