سامانه املاک و اسکان ملاک رسیدگی به اختلافات موجر و مستاجر

ملاک رسیدگی اختلافات اجاره بهاء بین موجر و مستاجر در توسعه حل اختلاف، داوری و یا مراجع قضایی، اطلاعات ثبت شده در سامانه و دریافت کد رهگیری املاک و اسکان است.

رئیس کل دادگستری فارس در نشست شورای سیاستگذاری توسعه حل اختلاف و داوری استان فارس با اشاره به افزایش قابل توجه رشد اجاره بهاء در سال جاری و همچنین بازگشت پیک جدید کرونا گفت: برابر مصوبه سران سه قوه، کلیه قرارداد‌های اجاره واحد‌های مسکونی در سال جاری در کلان شهر‌ها و شهر‌های بزرگ ۲۵ درصد و سایر نقاط شهری صرفا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و مطابق دستورالعمل ابلاغی به مدت یک سال تمدید می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با اعلام این که توافق مالک و مستاجر با نرخ‌های کمتر از موارد اعلامی بلامانع است افزود: ملاک رسیدگی اختلافات اجاره بین موجر و مستاجر در توسعه حل اختلاف، داوری و سایر مراجع قضایی، اطلاعات ثبت شده در سامانه و دریافت کد رهگیری املاک و اسکان است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه قانون در این خصوص به صراحت موارد استثناء را مشخص کرده است تصریح کرد: در این راستا شعب ویژه‌ای جهت رسیدگی سریع و دقیق به اعتراضات تخلیه منزل در شورا‌های حل اختلاف و دادگاه‌ها در نظر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین توانی رئیس توسعه حل اختلاف استان به ارائه گزارش عملکرد شعب شورا‌های حل اختلاف استان پرداخت و گفت: همه تلاش قضات و اعضا و کارکنان توسعه حل اختلاف بر این است که پرونده‌های ارجاعی را با اتخاذ تدابیر و راهکار‌های مناسب با رضایت طرفین مختومه کنند.

او گفت: آمار و عملکرد مصالحه پرونده‌های استان مطلوب است و در برخی موارد نیاز به تلاش بیشتر قضات و اعضای توسعه حل اختلاف استان دارد که امیدواریم این امر در ماه‌های آینده سرعت بیشتری یابد.

رئیس توسعه حل اختلاف استان فارس بر اجرای دقیق بخشنامه مربوطه تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار