مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: روزانه حدود ۴۰۰ نفر بیمار مشکوک به کرونا به بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و درمانگاه‌های سراسر استان مراجعه می‌کنند.

آقای احمدی گفت: مراجعه روزانه بیش از ۴۰۰ بیمار با علائم کووید ۱۹، افزایش سه برابری مراجعان نسبت به زمان پیش از آغاز پیک هفتم نشان می‌دهد و هم‌اکنون تعداد بیماران مبتلا به کرونا بستری شده در بیمارستان‌های استان سه رقمی شده و به ۱۰۷ نفر رسیده است.

وی افزود: ۱۰ نفر از این بیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند که با توجه وضعیت تعدادی از آن‌ها احتمال افزایش آمار مرگ و میر کرونایی استان در روز‌های آینده وجود دارد.


بیشتر بخوانید


احمدی ادامه داد: از ابتدای هفته جاری به‌طور متوسط هر روز ۳۰ نفر در بیمارستان‌های استان به دلیل ابتلا به کرونا بستری شده‌اند و تعداد ترخیصی‌های مبتلا به کووید ۱۹ نیز روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ نفر است که موجب افزایش تعداد بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها شده است و اگر مردم به نکات بهداشتی و واکسیناسیون توجه نکنند بزودی شاهد ازدحام بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان خواهیم بود.

وی گفت: سه رقمی شدن آمار بستری‌ها و افزایش چشمگیر مراجعان مشکوک به کرونا باعث می‌شود افزایش این روند تا اواخر مرداد قطعی به نظر برسد.

احمدی تاکید کرد: اگر از هم‌اکنون مردم رعایت دستورالعمل‌ها را بیشتر کنند و نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند، اثر آن در شهریور مشاهده خواهد شد و ارتفاع و شدت پیک هفتم در استان کاهش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: ماسک‌زدن در محل‌های عمومی و ادارات الزامی است و می‌تواند نقش موثری در کاهش سرعت چرخش سویه‌های جدید ویروس کرونا در استان داشته باشد و رعایت دستورالعمل‌ها مانند گذشته باید ادامه داشته باشد.

احمدی تاکید کرد: سویه‌های جدید ویروس کرونا قابلیت سرایت‌پذیری بیشتری دارند و ارزان‌ترین راهکار مقابله با کرونا واکسیناسیون است و سه واکسن پاستوکووک، سینوفارم و فخرا در سطح استان به حد کافی موجود است و هم‌استانی‌ها می‌توانند با مراجعه به مراکز تزریق از خدمات واکسیناسیون رایگان استفاده کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار