کشته شدن ۵ نظامی ترکیه‌ای در شمال عراق

وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن ۵ نظامی خود در خلال عملیات پنجه صاعقه در عراق خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد: یک سرباز ترکیه‌ای به همراه ۴ نظامی دیگر در پی حمله پ ک ک در طی عملیات پنجه صاعقه در شمال عراق خبر داد.

پیشتر رئیس ستاد مشترک ارتش عراق از حضور نیرو‌های ترکیه در مرز با این کشور و ۴۰۰۰ جنگنده و ۵ پایگاه ترکیه در شمال عراق سخن گفته بود.

«عبدالأمیر رشید یارالله» رئیس ستاد مشترک ارتش عراق در سخنانی در جلسه فوق العاده پارلمان گفته بود: «به وضوح می‌گویم که نیرو‌های ترکیه پنج پایگاه اصلی در شمال عراق دارند که این پایگاه‌ها ۴۰۰۰ هزار جنگنده در خود دارد. ارتش ترکیه، امروز ۱۰۰ موقعیت در خاک عراق دارد، این در حالی است که در سال ۲۰۲۱ تعداد آن ۴۰ موقعیت بود».

یارالله بار دیگر خواستار اعزام نیرو‌های ارتش عراق و پیشمرگه برای حضور در مناطق خالی از حضور مرزبانان و وادار کردن ترکیه به ترک موقعیت هایشان شد تا فرصت پیشرفت سرباز‌های این کشور و استقرار توپخانه در خاک عراق فراهم نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۱:۲۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
۴۰۰۰هزار جنکنده اگه درست باشه که ما کلا کمتر از ۳۰۰ جنکنده داریم که بهترینش اف ۱۴ که ۴۵ سال از عمرش میگزره واقعا خیلی خیلی کمه و قدیمی پر خرجند و سالی چند تاشونم سقوط میکنن آقا این که فاجعه است نیروی هوایی و دریایی ما از نظر همسایگان تعطیله یه کاری بکنید خوب نیروی مآثر جنگه دیگه
Lithuania
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
ترکیه در مجموع 205 تا جنگنده داره. بعید میدونم 4000 تا فقط توی مرز با عراق داشته باشه.
Lithuania
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
4000 جنگنده؟ آمریکا اینقدر جنگنده نداره، چه برسه به اینکه ترکیه فقط 4000 تا رو در مرز عراق مستقر کرده باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
باز هم جنگ و این بار تضاد بین سه همسایه و سه هم کیش کرد و ترک و عرب پر رنگ تر می شود ! این انسان کشی و این مسلمان کشی و این جنگ ها تنها به نفع صهیونیسم و غرب استعمار گر است این ملت ها تا کی باید استحمار شوند و ابزار خنده دشمنان خود باشند ؟ اتحاد و همگرایی و دیپلماسی چه عیبی دارد؟ در صورت وقوع جنگ مهاجرین دوباره به امیدی واهی راهی اروپا خواهند شد و اجسادکودکان و زنان ورم کرده یا در دریا و بر کنار ساحل یا خوراک کوسه ماهی های جهان غرب خواهد بود و یا یخ زده در کمپ ها و پشت مرزها و یا نیمه عریان در سرمای زمستان به عقب ارجاع داده خواهند شد .
جهان چه زشت تر خواهد بود اگر در این شرایط ادعای حقوق بشر هم بشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
نظامی ترکیه‌ای در شمال عراق چه غلطی می کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
سرقت ۳۵ تانکر نفت سوریه توسط آمریکا
آمریکا ۳۵ تانکر نفت سوریه را ربود
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۲:۲۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
حضور نظامی آمریکا جنایتکار در عراق از سال 2003 تاکنون به خاطر سیاست های نادرست غلط و اشتباه سران عراق و هم مسئولان اقلیم کردستان عراق بوده است که متاسفانه تاکنون با آمریکا جنایتکار همه جانبه همکاری کردند چرا؟
آخرین اخبار