تحقق کاهش ۵۱ مگاواتی مصرف برق در کردستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: با مدیریت بار انجام شده میزان سهمیه تعیین شده از سوی توانیر کاهش ۵۱ مگاواتی مصرف برق در استان تحقق یافت.

هیوا لهونیان گفت: به دنبال اجرای این برنامه‌ها و پس از گذشت ۴۷ روز (از ۱۵ خرداد تا پایان تیرماه) از آغاز برنامه‌های مدیریت بار در استان، میزان سهمیه تعیین شده توانیر جهت صرفه جویی بار در استان مبنی بر کاهش ۵۱ مگاواتی مصرف برق، تحقق یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: بیش از ۳۰ درصد برق مصرفی در استان مربوط به مشترکان بخش کشاورزی است که با همکاری مشترکان بخش کشاورزی از طریق خاموش کردن الکترو پمپ‌های خود در ساعت پیک مصرف در چارچوب تفاهم نامه فی ما بین و رعایت الگو‌های مصرف، ۳۰ مگاوات در مصرف برق در این بخش صرفه جویی شده است.

او می گوید: با  برنامه‌ریزی خوب و مطلوب در بخش اداری مبنی بر کاهش مصرف برق ادارات در ساعات کاری تا ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری تا ۶۰ درصد به نسبت دوره مشابه سال گذشته صرفه جویی شد و در بخش‌های عمومی و اداری نیز در مجموع قریب به ۱۰ مگاوات برق در استان مدیریت شده است.

لهونیان گفت: در بخش صنایع نیز با جابجایی تعطیلات هفتگی از روز جمعه به یکی از روز‌های میانی هفته مدیریت خوبی در مصرف برق صورت گرفته است و  در مجموع در بخش صنایع نیز قریب به ۱۰ مگاوات مصرف برق کاهش یافته و در بخش مولد‌های خود تامین نیز با کاهش یک مگاواتی مصرف برق در استان مواجه بوده ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: ۸۲ درصد از کل مشترکین برق در استان را مشترکین بخش خانگی تشکیل می‌دهد که قریب به ۴۴ درصد کل انرژی برق مصرف شده در استان را به خود اختصاص می‌دهند لذا جهت عبور موفق از پیک تابستان ۱۴۰۱ و تأمین برق مطمئن و پایدار مشترکان خانگی مستلزم همکاری کل مشترکین استان در بخش‌های مختلف با اولویت بخش خانگی هستیم.

به گفته او مشترکان خانگی به ازاء هر کیلو وات کاهش مصرف برق، ۵۰۰ تومان پاداش صرفه‌جویی مصرف برق در صورتحساب آنان اعمال می‌شود و مشترکانی که الگوی مصرف را به خوبی رعایت کنند صورتحساب مصرفی آن‌ها در دوره پیک، به صورت صفر محاسبه و صادر خواهد شد.

لهونیان گفت: مشترکان بخش‌های خانگی می‌توانند با خاموش کردن لامپ‌های اضافی، تنظیم درجه کولر‌های گاز روی ۲۵ درجه، قرار دادن درجه کولر‌های آبی روی دور کند و استفاده از نور طبیعی در روز، انتقال زمان استفاده از تجهیزات برقی خانگی پرمصرف به خارج از ساعت پیک بار، در مدیریت بار و کاهش میزان مصرف انرژی برق کمک شایانی به صنعت برق خواهند نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.