استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

کمبود کالا‌های اساسی در آذربایجان شرقی نداریم

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هیچ گونه کمبودی از بابت کالا‌های اساسی در بازار استان وجود ندارد.

آقای عابدین خرم در جلسه ستاد تنظیم بازار استان آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه تمامی تولید کنندگان، توزیع کنندگان و عرضه کنندگان با تمام توان برای تامین نیاز مردم تلاش می‌کنند و آذربایجان شرقی جزو معدود استان‌هایی است که با کمبود کالا‌های اساسی مواجه نشده است.

وی گفت: اقدامات نظارتی باید در این خصوص با جدیت و به صورت مستمر ادامه داشته باشد و به هیچ عنوان نباید از نظارت‌ها کاسته شود.

وی با اشاره به عملکرد خوب دستگاه‌های نظارتی، اطلاعاتی، امنیتی و تعزیراتی در تنظیم وضعیت بازار گفت: اقدامات نظارتی و امنیتی موجب شده خروج یا عرضه کالا‌ها در خارج از شبکه برای متخلفان در استان ناممکن شود و این امر تاثیر بسزایی در مقابله با قاچاق کالا فراهم کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی به اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان در استان نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از ۹۵ درصد نانوایی‌های استان به دستگاه‌های کارتخوان هوشمند مجهز شده اند و باید دستگاه‌های متولی ایرادات و اشکالات در حال اجرا را احصاء و گزارش دهند.

وی همچنین نظارت بر داروخانه‌ها را در استان ضعیف توصیف کرد و گفت: دسترسی به دارو در استان مناسب نیست و برخی داروخانه‌ها اقدام به عرضه آزاد دارو‌ها با وجود اینکه در دفترچه بیمه بیمار دارو ثبت شده است می‌کنند.

آقای عابدین خرم درهمین زمینه تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد و نظارت و بازرسی از داروخانه‌ها را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه ۶ کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی مورد توجه قرار گرفته است تاکید کرد: باید اقدامات لازم برای شناسایی و ثبت نام تعداد زیادی از فروشگاه‌ها و اصناف برای اجرای این طرح انجام شود تا مردم با اجرای آن در صف‌های طولانی معطل نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار