بستری ۳۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به بستری شدن ۱۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع مبتلایان بستری کرونا در این استان را ۳۶ نفر اعلام کرد.

علی محمدیان اردی گفت: از آغاز پیک هفتم کرونا در استان اردبیل، شاهد روند افزایش بستری و موارد مراجعه سرپایی در مراکز بهداشتی و درمانی هستیم، به طوری که روزانه ۶۲۰ نفر با علائم ابتلا به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به ترخیص ۸ نفر از مبتلایان بستری کرونا از مراکز درمانی استان اردبیل طی شبانه روز گذشته گفت: در حال حاضر ۴ نفر از مبتلایان در بخش مراقبت‌های ویژه کرونا بستری بوده و تحت درمان قرار دارند.

محمدیان از ثبت نخستین مورد فوتی شیوع پیک هفتم کرونا در این استان در روز گذشته خبر داد و گفت: در جریان هفت موج شیوع کرونا در استان اردبیل در مدت ۲۹ ماه، ۲ هزار و ۸۰۳ نفر از اهالی این استان جان خود به خاطر ابتلا به این ویروس از دست دادند.

او با هشدار جدی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی همه مردم گفت: شهروندان از عادی انگاری بیماری کووید.۱۹ خودداری کنند و ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، به افرادی که بیش از ۶ ماه از دریافت آخرین دُز واکسن کرونا آن‌ها گذشته است، توصیه کرد که جهت تزریق واکسن یادآور به مراکز تزریق واکسن در سطح استان مراجعه کنند.

به گفته محمدیان، تست ۳۰ درصد از مراجعان با علائم کرونا مثبت بوده که نشان دهنده شدت شیوع این سویه از کرونا در سطح استان اردبیل است.

بنا به اعلام او، در موج قبلی شیوع کرونا، قابلیت سرایت این ویروس یک به ۱۰ بود در حالی که در سویه جدید، شدت سرایت افزایش یافته و هر فرد مبتلا می‌تواند ۱۸ نفر را درگیر این ویروس کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل همچنین با اشاره به بازگشت زائران از سفر حج، در پیش بودن ایام عزاداری محرم و نیز گردشگرپذیر بودن استان اردبیل، خواستار ایجاد شرایط تهویه در محل‌های تجمع و حضور افراد پرشمار و نیز رعایت فاصله اجتماعی در این گونه مراسم و مناسبت‌ها شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.