هوای سه شهرستان مرزی استان کرمانشاه در وضعیت بحران/ورود توده گرد و غبار از سمت مرز کشور عراق به استان کرمانشاه

سرپرست محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هوای سه شهرستان مرزی استان شامل قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، امروز (سوم مرداد) در وضعیت بحران قرار دارد.

احد جلیلیان گفت : همانطور که پیش‌بینی شده بوده توده گرد و غبار از سمت نوار مرزی غربی وارد جو استان شده و هم اکنون شهر‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب تحت تاثیر قرار گرفته است.

به گفته سرپرست محیط زیست استان کرمانشاه اکنون (ساعت هشت صبح) غلظت ذرات معلق موجود در هوای این سه شهرستان به ۷۰۰ میکروگرم بر مترمکعب هوا رسیده که بیانگر وضعیت بحران است.

سرپرست محیط زیست استان کرمانشاه میزان استاندارد غلظت ذرات معلق هوا را ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب هوا دانست و افزود: غلظت ذرات معلق هوا در شهر‌های مرزی استان چهار برابر میزان استاندارد است.

به گفته جلیلیان، هم اکنون سایر ایستگاه‌های سطح استان وضعیت استاندارد را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد تا ظهر از غلظت ذرات معلق موجود در هوا کاسته می‌شود و به نظر نمی‌رسد سایر شهر‌های استان تحت تاثیر قرار بگیرند .

ورود توده گرد و غبار به استان کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به ورود توده گرد و غبار از سمت مرز کشور عراق به استان کرمانشاه گفت: هوای شهرستان‌های مرزی کرمانشاه در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

غلامرضا شهبازی گفت: از صبح امروز با ورود توده غلیظ گرد و غبار از سمت کشور عراق به داخل استان کرمانشاه، هوای چند شهرستان مرزی در کرمانشاه در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

وی افزود: هوای شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب، به تبع آن دالاهو و مقدار کمتر اسلام‌آباد غرب در وضعیت بحرانی قرار گرفت و شاخص کیفیت هوا در این شهرستان‌ها قهوه‌ای رنگ است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: دید افقی در شهرستان‌های مرزی آلوده کاهش پیدا کرده و عدد شاخص در سه شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب ۵۰۰ است.

شهبازی با اشاره به سالم بودن کیفیت هوای شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود توده گرد و غبار به سمت کرمانشاه پیشروی نداشته و یا در صورت پیشروی غلظت آن تا یک پنجم کاهش پیدا کند.

وی طی توصیه‌های بهداشتی به مردم ساکن در شهرستان‌های آلوده بیان کرد: توصیه می‌شود افراد حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند و در صورت لزوم از ماسک‌های مناسب استفاده کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.