تشکیل ۱۰۲ پرونده تیراندازی منجر به خسارت در کرمانشاه

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از تشکیل ۱۰۲ پرونده تیراندازی منجر به خسارت در کرمانشاه خبر داد.

پرویز توسلی زاده گفت: پلیس و دستگاه قضائی ماه‌ها است که اقدامات همه جانبه خود را برای برخورد با جرایمی که روح و روان مردم را آزار می‌دهد، آغاز کرده‌اند. در جلساتی که تاکنون برگزار شده بالغ بر ۵۰ مصوبه داشته‌ایم که نتیجه آن افزایش دستگیری عاملان تیراندازی و صدور احکام سختگیرانه‌تر برای این افراد و همچنین لغو مرخصی‌های آن‌ها بوده است.

وی افزود: در چهار ماه سپری شده از سال ۱۰۲ پرونده مربوط به تیراندازی‌های منجر به جرح و خسارت به شعب دادگستری و دادسرا‌های استان کرمانشاه ارجاع شده است، پرونده‌های مربوط به تیراندازی‌های هوایی و فاقد خسارت نیز ۹۷ مورد بوده است.

توسلی زاده از تمرکز دستگاه قضائی و پلیس بر پیشگیری از وقوع جرم خبر داد و گفت: اقدامات خوبی در این زمینه مانند برپایی ایستگاه‌های بازرسی مقطعی در نقاط جرم خیر و محلات حاشیه‌ای و شناسایی و توجیه افرادی که در معرض ارتکاب جرم بوده‌اند صورت گرفته و همین باعث کنترل اوضاع و عدم افزایش جرایم پیرامونی شده است.

وی از ممنوعیت حمل سلاح سرد در داخل خودرو‌ها خبر داد و افزود: در صورت مشاهده علاوه بر ضبط آن سلاح برخورد‌های قانونی نیز با افراد متخلف به عمل خواهد آمد.

توسلی زاده با تاکید بر اینکه کرمانشاه از بسیاری استان‌های دیگر وضعیت امنیتی مطلوب‌تری دارد، گفت: احساس امنیت شاید از خود امنیت هم مهم‌تر باشد و احساسی که ترویج آن در جامعه با مشارکت همه شهروندان امکان پذیر خواهد بود.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه با بیان اینکه برخی شهروندان علاقه زیادی به انتشار تصاویر و کلیپ‌های حوادث ناخوشایند و جرایم رخ داده در فضای مجازی دارند، بیان کرد: خوب است بدانیم همین رفتار باعث ترویج احساس ناامنی در جامعه می‌شود و جامعه‌ای که خانواده و عزیزان ما هم در آن حضور دارند.

وی همچنین با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات پلیس در برخورد با مجرمان، گفت: دستگاه قضائی همواره پشتیبان و حامی مأموران انتظامی در اجرای مأموریت‌ها بوده‌اند چرا که اعتقاد دارند مردم شریف کرمانشاه لایق بهترین خدمات و برخورداری از امنیتی پایدار هستند.

توسلی زاده با اشاره به گشت‌های امنیت آفرین پلیس در استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: این گشت‌ها باید به سمت هدفمندی بیشتر پیش برود تا هم مردم خدمات و زحمات مأموران انتظامی را بیشتر احساس کنند و هم مجرمان به خود اجازه انجام جرم را ندهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار