سخنگوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور مطرح کرد؛

شبکه امامت جمعه مردمی‌ترین و مطالبه‌گرین‌ترین نهاد کشور

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور از برگزاری بیست و پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور از سوم مرداد به مدت سه روز خبر داد .

حجت‌الاسلام علی نوری معاون سازماندهی و سخنگوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور امروز یکشنبه 2 مردادماه در نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه از برگزاری بیست و پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور از سوم مرداد به مدت سه روز خبر داد و گفت: این گردهمایی با شعار نماز جمعه قرارگاه جهاد تبیین در راستای گام دوم انقلاب اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نخستین روز همایش از دوشنبه در بیعت با آرمان‌های امام خمینی (ره) از حرم مطهر ایشان آغاز خواهد شد و در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه ادامه پیدا می‌کند، اظهار داشت: در این گردهمایی آیت الله رئیسی رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی سخنرانی می‌کنند.

معاون سازماندهی و سخنگوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور همچنین از حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، احمد وحیدی وزیر کشور و محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز حجت‌الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی در این گردهمایی خبر داد و گفت: این مراسم با دیدار مقام معظم رهبری و استماع بیانات معظم له در روز چهارشنبه به پایان خواهد رسید.

وی در ابتدای این نشست که به مناسبت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار شد، با تبریک عید غدیر و عید مباهله، یاد شهدای محراب، شهدای ائمه جمعه و خادمان ستاد نماز جمعه سراسر کشور را گرامی‌داشت و افزود: پنجم مرداد نخستین نماز جمعه با امر امام راحل و از سوی مرحوم آیت الله طالقانی اقامه شد و از آن روز تا امروز شاهد برپایی این مراسم باشکوه در ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه هستیم.

حجت‌الاسلام نوری همچنین از شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مقدمات ثبت روز پنج مرداد به عنوان "روز نماز جمعه" در تقویم کشور تقدیر و از تلاش رئیس صدا و سیما و مدیران آن مجموعه در طراحی اولین برنامه تلویزیونی اختصاصی نماز جمعه تشکر کرد و گفت: هر هفته نماز جمعه قم و تهران از برنامه‌های سیما پخش می‌شد، اما تدارک اختصاصی برنامه‌ای با عنوان «نماز جمعه» قابل ستایش است.

معاون سازماندهی و سخنگوی شورای سیاست‌گذاری ائمه کشور افزود: برنامه «نماز جمعه» روز‌های جمعه به مدت دو ساعت از شبکه قرآن پخش می‌شود و در این برنامه با حضور کارشناسان و میهمانان زیبایی‌های نماز جمعه به تصویر کشیده خواهد شد.

وی همچنین از اهتمام دولت انقلابی و مجلس شورای اسلامی برای توسعه و تکمیل مصلا‌های کشور تشکر کرد و گفت: ۲۵۰ مصلی در سراسر کشور به صورت نیمه کاره است که می‌طلبد با همت مسئولان به بهره‌برداری برسد.

از دیگر سخنان حجت‌الاسلام نوری در این نشست خبری اشاره به پویش دعوت نماز جمعه اولی‌ها بود که وی با اشاره به اهمیت این موضوع از خانواده‌ها درخواست کرد تا فرزندان خود را در این مراسم باشکوه به همراه بیاورند و ستاد‌های نماز جمعه نیز استقبال و میزبانی شایسته‌ای از این عزیزان داشته باشند.

وی با بیان اینکه در نماز جمعه حل مسئله و مشکلات مردم مورد تأکید قرار می‌گیرد، دریافت انتقادات و پیشنهادات مردمی را ضروری دانست و تصریح کرد: شعار همیشه مردمی همیشه انقلابی رویکرد پنج مرداد است؛ بر این اساس نماز‌های جمعه مردمی بوده‌اند، مردمی خواهند بود و مردمی ادامه خواهند یافت و انقلابی بوده‌اند، انقلابی خواهند ماند و انقلابی مسیر را رقم خواهند زد.

معاون سازماندهی و سخنگوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به برخی سوالات و پیشنهادات مطرح شده، با طرح این سوال که آیا ائمه جمعه نقش فعال و مطالبه‌گرانه دارند و یا می‌خواهند در نماز‌های جمعه داشته باشند؟ گفت: مطالبه‌گری‌های ائمه جمعه در حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بی‌نظیر است و ما مردمی‌ترین و مطالبه‌گرترین جایگاه نسبت به عموم مردم را در نهاد نماز جمعه مشاهده می‌کنیم.

وی به عنوان نمونه مسئله مسکن و اجاره بها را به عنوان یکی از نکاتی که در آغاز فصل تابستان مردم شریف ایران به طور جدی با آن درگیر بودند مطرح کرد و اظهار داشت: اولین نقطه‌ای که به درک دقیق و کاملی از این مشکل بدنه اجتماعی رسید و موضوع از آن جایگاه انعکاس پیدا کرد، نماز جمعه و ائمه جمعه بودند که توصیه به صاحب‌خانه‌ها را در دستور کار خود قرار دادند و از مردم خواستند که یار و غمخوار یکدیگر باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
اگر ایمه جمعه نبودن هر آینه جهان متلاشی میشدشاید البته
آخرین اخبار