توزیع عادلانه خدمات سلامت در تمام شهرستان‌های خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: توزیع عادلانه خدمات سلامت باید در تمام شهرستان‌های استان محقق شود.

 سیدجواد پورنقی گفت: در راستای بررسی مشکلات و چالش‌های بهداشتی درمانی شهرستان‌های استان، طی سفر یک روزه در شهرستان مانه و سملقان حضور یافت و در بازدید سرزده از بیمارستان پورسینا و خانه‌های بهداشت روستایی، جایگاه شهرستان در شاخص‌های کلان حوزه سلامت را بررسی و اجرای عدالت در سلامت را مورد تاکید قرار داد.

او گفت: پس از بازدید‌های میدانی خود، در جلسه‌ای که در شبکه بهداشت شهرستان مانه و سملقان برگزار شد، در جمع فرماندار شهرستان، سرپرست شبکه بهداشت و معاونان توسعه، درمان، بهداشت و غذا و داروی دانشگاه، توجه جدی بر مطالبات بیماران و تلاش برای بهبود این شاخص‌ها و عزم جدی برای رفع چالش‌های درمانی این شهرستان را خواستار شد.

 

دکتر پورنقی در این نشست با اشاره به وجود بار ترافیکی خاص حوادث در شهرستان مانه و سملقان، گفت: خوشبختانه دغدغه مردم شهرستان برای پزشک عمومی در بیمارستان رفع شده است و اکنون باید کمک کنیم تا در بخش‌های دیگر نیز شرایط بهداشت و درمان شهرستان بهبود یابد.

 

وی با اشاره به برخی پروژه‌های درمانی شهرستان از جمله راه‌اندازی بخش ccu و تکمیل پروژه ۹۶ تختخوابی بیمارستان پورسینا، عنوان کرد: برای ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان باید ارتقای مولفه‌های اجتماعی سلامت نیز مورد توجه مسئولان شهرستان قرار گیرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه این مولفه‌ها از جمله معیشت، راه، اقتصاد و... به طور مستقیم ۷۵ درصد از سلامت مردم را تامین می‌کند، اظهار کرد: تنها ۲۵ درصد از سلامت مردم به طور مستقیم با حوزه وزارت بهداشت ارتباط دارد.

 

وی بیان کرد: برای رفع کمبود‌های بهداشتی و درمانی مانه و سملقان از تمام ظرفیت‌ها در استان و وزارتخانه بهره خواهیم برد تا شاهد توزیع مطلوب خدمات سلامت در این شهرستان باشیم.

 

گفتنی است؛ در این نشست هر یک از معاونان دانشگاه به تشریح اقدامات حوزه کاری خود در شهرستان مانه و سملقان پرداختند و چالش‌ها در راستای بهبود و کمک به تسریع در ارائه خدمات مطلوب به مردم مورد بررسی و نتیجه گیری قرار گرفت.

 

بر اساس این گزارش، اختصاص ۵ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار به شبکه بهداشت مانه و سملقان و نیز یک دستگاه آمبولانس برای تقویت ناوگان اورژانس این شهرستان از جمله تصمیمات این جلسه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.