روند صدور پروانه‌های ساخت مسکن در تهران افزایشی می‌شود

شهردار تهران گفت: با تسهیلاتی که در نظر گرفته‌ایم، روند کاهشی صدور پروانه‌های ساخت مسکن در تهران افزایشی خواهد شد.

علیرضا زاکانی اظهار کرد: با سیاست غلطی که در کشور حاکم شد، عملاً شاهد رکود در حوزه مسکن  هستیم؛ این بد مسکنی و بی مسکنی امروز، حاصل تفکر غلط گذشته است.

شهردار تهران ادامه داد: طبق مصوبات کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران در خصوص بافت فرسوده و تسهیلاتی که ناظر به صدور پروانه است، امکانات نسبتا خوبی برای ساخت و ساز در شهر تهران فراهم خواهد شد.

زاکانی افزود: با این سامان یافتگی که در حوزه تولید مسکن به صورت انبوه شکل گرفته است، امیدواریم این روند نزولی صدور پروانه ساخت، مثبت شود.

زاکانی یادآوری کرد: شهرداری تهران با همکاری بنیاد مسکن در حال ساخت ۱۰ هزار مسکن در تهران است و این امکان را فراهم می‌کند تا وعده‌ای را که به مردم تهران برای تأمین مسکن یا رفع نیاز آنها در حوزه تملکی یا اجاره نشینی داده ایم، عملی کنیم.

شهردار تهران درباره آمار صدور پروانه ساخت در تهران طی ۴ ماهه نخست سال جاری گفت: آمار وجود دارد ولی با مصوبه‌ای که در کمیسیون ماده ۵ اخذ شد و ناظر به بافت فرسوده بود، قطعاً از ماه آینده روبه رشد خواهد شد؛ این مصوبه کمتر از ۱۰ روز است که اخذ و ابلاغ شده و برای دیدن نتایج آن، کمی زمان می‌برد.

ساخت سالی ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در تهران

وی گفت: به زودی ساخت این ۱۸۰ هزار واحد شروع می‌شود؛ ما از همه ظرفیت‌های شهر تهران از نظر بافت‌های قابل نوسازی و ... استفاده خواهیم کرد . ساخت مسکن ۲۲ منطقه تقسیم بندی شده و قدرالسهم امسال تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.