استاندار کردستان:

مدیریت بهینه اعتبارات هزینه‌ای در دستگاه‌های اجرایی اعمال شود

استاندار کردستان گفت: با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای، مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با کیفیت بخشی به هزینه‌ها زمینه صرفه جویی بیشتر را فراهم کنند.

چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کردستان به نحوه هزینه کرد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی اختصاص داشت.

کیفیت بخشی به هزینه‌ها و صرفه جویی در آن، تقویت بخش پژوهش‌های کاربردی، مشارکت دستگاه‌های اجرایی با صداوسیما برای تولید برنامه‌های فاخر و تاثیرگذار و نیز تامین منابع پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان مهمترین مباحثی بود که در این جلسه به شور گذاشته شد.

 اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه با اعتبارات سال جاری، امکان مانور گسترده‌ای نداریم، گفت: باید مدیریت بهینه مصرف با صرفه جویی حداکثری در هزینه‌های جاری صورت گیرد و این به معنای کم‌هزینه کردن نیست بلکه هزینه کرد بهینه بر مبنای اولویت‌های عمومی است.

او از شورای برنامه ریزی و توسعه استان هم خواست تا بر کیفیت هزینه کرد دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشد و موارد ضروری را متذکر شود.
استاندار کردستان از بهره وری به عنوان کلید واژه‌ای نام برد که اگر به صورت حقیقی به آن توجه شود می‌تواند حلال مشکلات باشد.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به قانون فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی برای تامین پاداش پایان خدمت کارکنان اشاره کرد و گفت: مدیران باید زمینه پرداخت سریع پاداش بازنشستگان را فراهم کنند.

زارعی کوشا در ادامه با بیان اینکه طرح تذکر در برخی جلسات به معنای ضعف عملکرد استان نیست، گفت: این تذکرات تنها برای قوت دادن به مدیران برای عملکرد بهتر است تا با سرعت و کیفیت بهتری کار‌ها را انجام دهند.

استفاده از فرصت بودجه‌ای و مشاوران رسانه‌ای و ظرفیت صداوسیما دیگر مواردی بود که استاندار کردستان برآن تاکید کرد و گفت: به دنبال برنامه‌سازی فاخر و موثری هستیم که بتواند موضوعی را به مخاطب منتقل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.