سم پاشی بیش از ۷۴ هزار مترمربع جایگاه دامی در بهبهان

در راستای جلوگیری از بروز تب کریمه سم پاشی بیش از ۷۴ هزار مترمربع جایگاه دامی و بالغ بر بیش از ۸ هزار راس دام سبک و سنگین در بهبهان انجام پذیرفت.

مهران اکبری رئیس اداره دامپزشکی بهبهان گفت: در راستای سیاست‌های اداره کل دامپزشکی استان در خصوص جلوگیری از بروز بیماری تب کریمه کنگو در سطح استان این اداره در طی ۲ ماه سالجاری بالغ بر بیش از ۷۴ هزار مترمربع جایگاه دام و بیش از ۸ هزار راس دام سبک و سنگین را علیه بیماری تب کریمه کنگو و انگل‌های خارجی مورد سم پاشی قرار داده است.

مهران اکبری می گوید: آموزش مهم‌ترین بخش در پیشگیری از بیماری‌ها ست افزود: کارشناسان دامپزشکی بهبهان با همکاری مرکز ترویج جهاد شهرستان نسبت به برگزاری دوره‌های آشانایی با بیماری تب کریمه کنگو در سطح روستا‌ها اقدام نموده اند که بالغ بر بیش ۱۸۰ نفر از جمعیت هدف مورد نظر تحت آموزش قرار گرفتند.

به گفته او لاشه دام تازه کشتار شده می‌بایست به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه سانتیگراد نگهداری شود  و با تلاش‌ها شبانه روزی پیش سرد کشتارگاه سنتی دام بهبهان به بهره برداری رسید و تمامی دام‌های کشتار شده به مدت ۲۴ ساعت جهت اطمینان از عاری بودن لاشه از بیماری تب کریمه در سردخانه نگهداری و سپس به بازار عرضه می‌گردد.

اکبری  گفت: دامپزشکی بهبهان نسبت به درج بنر در سطح شهرستان بخصوص کشتارگاه دام و توزیع بروشور‌های و پوستر‌های مرتبط با تب کریمه کنگو اقدام نموده است.

رئیس اداره دامپزشکی بهبهان در پایان از شهروندان درخواست کرد که فرآورد‌های خام دامی خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند.

برچسب ها: سم پاشی ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.