برگزاری مراسم اختتامیه مسابقه طراحی لباس دفاع مقدس «جامه فتح»

مدیر توسعه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد اروند از پایان کار مسابقه طراحی لباس دفاع مقدس «جامه فتح » و اعلام نفرات برگزیده، خبر داد.

سید محمد سیدی گفت: موسسه طراحان لباس نقش تن پوش اروند با مشارکت و همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگردی سازمان منطقه آزاد اروند، معاونت فرهنگی هنری ناحیه سپاه آبادان، معاونت فرهنگی هنری ناحیه سپاه خرمشهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبادان متولی برگزاری این مسابقه بودند.

او گفت:هدف از برگزاری این مسابقه ترویج وتعمیق الگو‌های و اسطوره‌های ایران زمین در سطح جامعه و ارتقای فرهنگ مصرف کالای ایرانی و جایگزین کردن پوشش اسلامی ایرانی به جای پوشش نامتعارف و به منظور فعال سازی همه ظرفیت‌های موجود حوزه طراحی و تولید محصولات بود.

سیدی مسابقه طراحی لباس با الهام از نماد‌های دفاع مقدس به روایت لباس را نشان دهنده هویت ایرانی و از خود گذشتگی مردمان ایران دانست و گفت: ابتدا قرار بر این بود این رویداد فرهنگی از اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز وشرکت کنندگان آثار خود را تا تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به دبیرخانه ارسال نمایند تا در نهایت نمایشگاهی در روز سه خرداد مصادف با روز آزاد سازی خرمشهر برگزار گردد که متأسفانه هم زمان شد با سانحه دلخراش فروریختن ساختمان متروپل آبادان.

وی افزود: با رخ دادن این حادثه و به دلیل همدردی با همشهریان عزیز، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این مسابقه مجددا تمدید و پس از اتمام مهلت در نظر گرفته شده؛ آثار مورد بررسی و ارزیابی هیأت داوران قرار گرفت و نفرات برتر توسط گروه داوری مشخص گردیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.