همدلی خیران آران و بیدگلی با کانون‌های خدمت رضوی

خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی در آران و بیدگل همزمان با دهه ولایت بیش از ۶۵ میلیون تومان کمک خیران را برای اجرای برنامه های مختلف جذب و هزینه کردند.

مسئول کانون‌های خدمت رضوی در آران و بیدگل گفت: ۲۰ برنامه متنوع و کیفی خادمیاران در عرصه‌های اطعام غدیر در قالب پویش اطعام رضوی سفره‌های علوی، زیارت اولی‌ها، خدمات فرهنگی، تامین لوازم خانگی، اهدای بسته‌های معیشتی، سلامت دارو و درمان و برگزاری میز خدمت قرآنی با مشارکت مالی خیران و همکاری یاوران رضویه در دهه پر خیر و برکت ولایت (عید قربان تا غدیر) اجرا شد.

عباس آذرباد گفت: ۲۰ برنامه در قالب ۶۴ فعالیت متنوع و کیفی دهه ولایت با مشارکت ۵۵ نفر از خادمیاران و از طریق ۹ کانون خدمت رضوی امام رضا (ع) با ۱۵ فعالیت، معین الضعفا یک فعالیت، غریب الغربا سه فعالیت، شمس الشموس ۲۵ فعالیت، ثامن الحجج یک فعالیت، ثامن الائمه چهار فعالیت، عالم آل محمد (ص) چهار فعالیت، ضامن آهو پنج فعالیت و کانون سلطان طوس با ۶ فعالیت در شهرستان آران و بیدگل اجرا شد.

او می‌گوید: پویش اطعام رضوی سفره‌های علوی در قالب اطعام روز عید غدیر با توزیع هزار و ۱۰۰ (خوراک) به ارزش ۲۷ میلیون و ۷۷۰ هزارتومان انجام شد.

به گفته او، همچنین ۲۳ بسته معیشتی شامل برنج، قند، رب گوجه، ماکارونی و سویا و ۹۰ کیلو گرم میوه در کل به ارزش ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان توسط خیرین و یاوران رضوی بین خانواده سادات نیازمند از قبل شناسایی شده توزیع شد.

مسئول کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان آران و بیدگل، گفت: خدمت در عرصه زیارت و زیارت اولی‌ها نیز با سفر ۶ خانواده به مشهد مقدس، اعزام ۲ نفر زائر اولی به همراه اعضای خانواده و چهار خانواده از نیازمندان به حرم امام مهربانی‌ها وتامین هزینه ۹ میلیون تومانی توسط خادمیار رضوی همزمان با دهه ولایت انجام شد.

آذرباد با تاکید بر اینکه کمک خیران در عرصه دارو و درمان نیز با پویش «آقا حساب کردند» برای تامین هزینه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی فیزیوتراپی و دارو برای دو خانواده انجام شد گفت: در دهه ولایت کمک هزینه خرید دو دستگاه کولر آبی به دو خانواده اهدا و بخشی از لوازم زندگی یک خانواده نیازمند نیز به ارزش چهار میلیون و ۴۰۰ تومان تأمین شد.

او می‌گوید: فعالیت‌های خادمیاران رضوی در آران و بیدگل در عرصه فرهنگی و اجتماعی دهه ولایت نیز با اجرای آیین غبار روبی و گل آرایی مرقد شهدای سادات و شهدای گمنام در گلزار شهدای امامزاده حسین و امامزاده هاشم (ع) توسط خواهران خادمیار، اجرای ۱۰ محفل جشن و برپایی ایستگاه فرهنگی در قالب استقرار موکب در خیابان‌های اصلی شهر و مراکز فرهنگی و مذهبی برگزار شد.

به گفته او، جشن‌های عید غدیر از سوی خادمیاران و یاوران رضوی با اهدای هدایایی شامل اقلام فرهنگی کتاب، پرچم‌های رنگی، پیکسل (سنجاق سینه)، نقاب و لوازم جشن کودکان و نوجوانان و تجلیل از کودکان سادات بی‌بضاعت با شکوه و جلال زیباتری برگزارشد.

آذرباد همچنین خاطر نشان کرد: اهدای ملزومات حجاب متبرک به نام امیرالمومنین (ع) به بانوان و دختران زنان محجبه، دوخت چادر رایگان، مولودی خوانی، برگزاری کارگاه نقاشی و قصه گویی با موضوع غدیر، نصب پرچم درب منازل همراه با پذیرایی کیک و شربت در موکب‌های غدیر از دیگر اقدامات خادمیاران و یاوران رضوی در دهه ولایت بود.

او تاکید کرد: برگزاری میز خدمت قرآنی با حضور خواهران خادمیار و موضوع سبک زندگی علوی و اجرای برنامه حجامت برای سلامتی مردم در محل یکی از کانون‌های خدمت رضوی توسط خادمیاران پرستار عرصه تخصصی سلامت فعالیت‌های خادمیاران رضوی در آران و بیدگل همزمان با دهه ولایت بود.

گفتنی است هم اکنون ۱۲۷ خادمیار رضوی شامل ۷۵ نفر زن و ۵۲ نفر مرد، ۱۵ یاور رضوی رسمی و ۲۱۰ یاور افتخاری در ۱۰ کانون عمومی مستقر در ۱۰ منطقه شهرستان و همجوار با مراکز خیریه، فرهنگی و مذهبی و کانون‌های تخصصی فعال تعلیم و تربیت، بهداشت و سلامت، بانوان و خانواده، خبر و فضای مجازی و زیارت در شهرستان آران و بیدگل فعالیت دارند.

دفتر کانون خدمت رضوی در شهرستان آران بیدگل دهه کرامت سال ۱۴۰۰ با حضور ۵۷ خادمیار فعالیت خود را آغاز کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.