آمریکا بیش از ۵۰۰ پهپاد به اوکراین می‌فرستد

کاخ سفید آمریکا قصد دارد ۵۸۰ پهپاد و حدود ۲۷۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین بفرستد.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در اظهاراتی از قصد آمریکا برای ارسال ۵۸۰ پهپاد و سیستم‌های موشک پرتاب چندگانه هیمارس (HIMARS) و همچنین ۲۷۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین خبر داد.

به گزارش واشنگتن پست، کربی با بیان آنکه واشنگتن ۵۸۰ پهپاد از نوع «فونیکس گوست» و ۵ سامانه موشکی توپخانه با تحرک بالا را به اوکراین می‌فرستد، گفت: «مقامات آمریکایی رایزنی‌هایی درباره خرید هواپیما برای خلبانان اوکراینی به عنوان بخشی از همکاری طولانی مدت آغاز کرده‌اند، اما به احتمال زیاد هیچ تغییر کوتاه مدتی برای نیرو‌های هوایی اوکراین را شاهد نباشیم و استفاده سریع از این تجهیزات برای اوکراینی‌ها ممکن نخواهد بود.»

او درادامه با بیان آنکه یکپارچه‌سازی و بهره‌برداری از هر نوع موشکی سیستمی پیچیده دارد و توانایی تجهیزات هم حائز اهمیت است، گفت: «این تلاشی سخت است و به همین دلیل هم اتفاقی نیست که در آینده نزدیک رخ دهد.»

کربی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: «رئیس‌جمهور آمریکا به وضوح بیان کرد که ما از دولت و ملت اوکراین تا زمانی که نیاز باشد حمایت خواهیم کرد.»

همچنین کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد کمک نظامی دیگری به ارزش ۲۷۰ میلیون دلار برای اوکراین در نظر بگیرد. با ارسال این کمک نظامی، کمک آمریکا تحت دولت «جو بایدن» به اوکراین، به ۸.۲ میلیارد دلار می‌رسد.

در واقع بنابر اعلام کاخ سفید این کمک‌ها که شامل ۵۸۰ پهپاد فونیکس گوست و ۵ موشک پرتاب چندگانه هیمارس است به ارزش ۲۷۰ میلیون دلار برآورد شده است.

از طرفی نشریه گاردین به تازگی در گزارشی نوشته است از سال ۲۰۱۴ تا کنون اوکراین مجبور شده به خاطر درگیری‌ها با روسیه بیش از ۶۰ میلیارد دلار وام خارجی بگیرد که تنها بخش کوچکی از آن را بازپرداخت کرده است. پرداخت چنین مبلغی برای یک کشور فقیر بسیار دشوار خواهد بود و بدهی آن برای اوکراین و سود آن به جیب صندوق‌های تامین غربی می‌رسد.

از سوی دیگر، مقامات روسیه نیز هشدار داده اند با افزایش ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین، درگیری و جنگ ادامه دار شود. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیش‌تر گفته است ارسال سلاح به اوکراین تهدیدی برای همه است. زیرا هم جنگ را در این کشور طولانی‌تر می‌کند و هم این سلاح‌ها بعدا از طریق بازار سیاه به اتحادیه اروپا بازمی‌گردند.

هفته گذشته هم «شارل میشل» رئیس شورای اروپا گفت شورای اتحادیه اروپا با اختصاص پنجمین بسته کمک نظامی به اوکراین به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو موافقت کرده است.

اوایل ماه جاری نیز «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، با بیان آنکه واشنگتن متعهد شده که ۸۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین بدهد، اعلام کرد: «آمریکا جهان را برای حمایت از اوکراین متحد می‌کند و کشور‌هایی هستند که تعهدات جدیدی را برای دستیابی به این حمایت اتخاذ کرده‌اند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۶:۱۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
صهیونیستها آخر پدر سوختههای دنیا هستند خودشان داعش را بوجود آورده، مسلح کرده و به جان مردم مسلمان منطقه انداختهاند و هنوز معالجه مجروحان آنها را برعهده دارند از این طرف برای فریب افکار عمومی خود را ضد داعش معرفی میکنند و همراه دیگر همپالگیهایشان در تظاهرات پاریس شرکت میکنند. حامیان تروریسم مانند آمریکا وهم پیمانانش نماینده مسلمانان نیستند دولت های کشورهای غربی نماینده تمام تروریست ها تکفیری ها هستند
تروریسم را شما ایجاد کردید.
تروریسم را شما به جود آورید.
القاعده را شما ایجاد کردید.
القاعده را شما به جود آورید.
داعش را شما ایحاد کردید.
داعش را شما به جود آورید.
جبهه النصره را شما ایجاد کردید.
جبهه النصره را شما به جود آورید.
ارتش آزاد سوریه را شما ایجاد کردید.
ارتش آزاد سوریه را شما به جود آورید.
مخالفان سوریه را شما ایجاد کردید.
مخالفان سوریه را شما به جود آوردید.
شوریشان سوریه را شما ایجاد کردید.
شوریشان سوریه را شما به جود آورید.
تکفتری ها منطقه را شما ایجاد کردید.
تکفیری ها را شما به جود آورید.
تروریست ها خارجی را شما ایجاد کردید.
تروریست ها خارجی را شما به جود آورید.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۴:۱۴ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
داعش را 100 درصد فقط آمریکا و با کمک مالی عربستان سعودی و امارات وارد سوریه، افغانستان، عراق، یمن و منطقه خاورمیانه کرده است.
آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور دیگر جنایتکار و با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار و امارات جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون تروریست های خارجی را وارد سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۴:۱۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
اگر سکوت سازمان های بین المللی و حمایت آمریکا نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان های بین المللی و حمایت انگلیس نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان های بین المللی و حمایت فرانسه نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان های بین المللی و حمایت آلمان نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان های بین المللی و حمایت امارات نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان های بین المللی و حمایت بحرین نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان های بین المللی و حمایت سودان نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر سکوت سازمان های بین المللی و حمایت پاکستان نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.

اگر کمک های ایران نبود رژصهیونیستی مانند فلسطین سوریه را اشغال می کرد.

اگرکمک های ایران نبود عربستان سعودی مانند یمن عراق را اشغال می کرد
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۴:۱۲ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
اگر سازمان های بین المللی خیانتکار قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، فرانسه جنایتکار، آلمان جنایتکار، امارات جنایتکار، ترکیه جنایتکار، اسرائیل جنایتکار، عربستان سعودی جنایتکار ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۴:۱۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
کشورهای غربی جنایتکار از سال 2001 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار با همدستی تروریسم، القاعده، اسرائیل و سایر گروه های تروریستی در سراسر منطقه خاورمیانه جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند و همچنان نیز ادامه می دهند. اعتراف خبرگزاری فرانسه: کشورهای غربی در تلاش برای محکومیت ایران در نشست آژانس هستند، شرم آور و تاسف باراست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
و هزینه شو از پول فروش غلات اوکراین میگیره تا هم جنگ ادامه پیدا کنه و فروش تسلیحاتی و فعالیت کارخونه های تسلیحات شون تضمین بشه هم رقبای اروپایی و روسیه فعلا مشغول هم باشند و از این رهگذر در میان هیاهوی اخبار جنگ، کارهای پنهانی خودشون رو پیش ببرند دقیقا مثل جنگ های قبلی بین الاروپایی اول و دوم که اینها دور از آتش جنگ در کشورشون ،شدند آتیش بیار معرکه و گرفتن ماهی های خیلی خیلی بزرگ از آب گل آلود مثل شورای امنیت و حق وتو و ارز جهانی دلار و سرازیر شدن نخبه های علمی فرهنگی اقتصادی دنیا به کشور اونها و گرفتن مرجعیت علمی دنیا و...راستی یادتون هست در زمان اوباما یه برنامه تداوم و حفظ رشد و پیشرفت تا صد سال آینده برای حفظ موقعیت ایالات متحده تدوین شد و لابد در حال اجرای اون هستند... خدا لعنت کنه همه شیاطین رو...
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۱:۲۱ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
آگوست سال 1945 آمریکا بر سر شهرهای هیروشیما و ناگازاکی در ژاپن بمب اتمی انداخت. اکنون 76 سال از آن ماجرا می‌گذرد، اما هنوز هم هیچ‌کس اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشر نمی کند، خفه خون گرفتن و سکوت اختیارکرده است.
ومجامع حقوق بشری ازسال 1945 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشرنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
واین درحالی است که مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکایی ها جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشرنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۱:۱۸ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش از سال 2011 تاکنون در عراق، سوریه و منطقه چه می‌کند؟
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۱:۱۲ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
غربی‌ها جنایتکار اگر در ادعای حقوق بشر خود صداقت داشتند باید گروهک کوردل منافقین یعنی داعش‌های وطنی را که سابقه ترور 18 هزار ایرانی را در پرونده خود دارند در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌دادند. نه اینکه امروز با آنان فالوده بخورند‌، شهروندان ایرانی را به خواست آنان به زندان بیندازند و به هرچه وجدان نام دارد پوزخند بزنند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۱:۱۲ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
شما هم اگر به اوکراین سلاح دهید مجازات می‌شوید!
نیروهای تروریست آمریکا باید سریع‌تر از اوکراین خارج شوند
آمریکا شریک جرم جنایات اوکراین بوده استکه واشنگتن آماده بازگشت به توافق هسته‌ای است بازهم 100 درصد فقط دروغ است.
آمریکا جنایتکار ثابت کرد که به دنبال دخالت و مداخله است، نه بازگشت به توافق هسته است
به عربستان سعودی سلاح دهید مجازات می‌شوید!
به امارات سلاح دهید مجازات می‌شوید!
آمریکا جنایتکار؛ جرات ایستادن برابر ایران را ندارد.
اگر شما هم به تروریست های داعش در سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه سلاح ارسال کنید، مجازات می‌شوید.
آمریکا جنایتکار هم اگر به اوکراین سلاح بدهد مجازات می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۱:۱۱ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
آمریکا باید شرق فرات را تَرک کند، چون از تروریست‌ها حمایت می‌کند
آمریکا باید همین حالا شرق فرات را تَرک کند؛ این موضوع دستاورد نشست آستانه است.
آمریکا باید همین حالا شرق فرات را تَرک کند. این موضوع دستاورد روند آستانه است؛ زیرا آمریکا گروه های تروریستی را در آنجا (شرق فرات) تقویت می کند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۱:۰۴ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
ایران هم باید بیش از ۵۰۰ پهپاد به روسیه ارسال کند.
آخرین اخبار