مادر چهارقلو‌های تازه‌متولدشده ارومیه‌ای تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفت

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: مادر چهارقلو‌های ارومیه‌ای که اواخر هفته گذشته، نوزادان خود را به دنیا آورد، تحت پوشش رایگان این بیمه قرار گرفته است.

فریده جعفری گفت: هزینه‌های بیمارستانی این نوزادان نیز توسط بیمه سلامت مورد تعهد قرار گرفت و پرداخت می‌شود.

او می گوید: سازمان بیمه سلامت با هدف اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به صورت ویژه از مادران باردار و کودکان حمایت می‌کند و پوشش رایگان هزینه‌های درمانی این مادر نیز در همین راستا بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: این سازمان همه مادران باردار فاقد بیمه و فرزندان آن‌ها را تا پنج سالگی بدون ارزیابی آزمون وسع و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌دهد.

همچنین مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در عیادت از این مادر باردار و نوزادان چهارقلوی گفت: طبق قانون جوانی جمعیت و خانواده، زمینی به ابعاد ۲۰۰ متر با تسهیلات ویژه و ۲ سال تنفس در اختیار این خانواده و خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم و بالاتر می‌شوند، قرار می‌گیرد.

نیّر الهامی گفت: تسهیلات قرض الحسنه خاصی که دولت برای این خانواده‌ها در نظر گرفته، به این خانواده نیز پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی هم در عیادت از این بانو و نوزادان چهارقلو گفت: ماهیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کمک هزینه برای این خانواده و خانواده‌هایی که دارای فرزندان ۲ قلو و بالاتر هستند، پرداخت می‌شود.

پروین محمدپوری گفت: تحویل شیرخشک حداقل ۲ بار در سال و پرداخت وام اشتغال با بهره کم و کمک به تهیه مسکن به مبلغ ۵۰ میلیون تومان از دیگر تسهیلات اعطایی از سوی بهزیستی به خانواده‌های دارای چهارقلو در آذربایجان غربی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.