چالش دانش آموزان کاشانی با کمبود مدرسه و کلاس‌های شلوغ

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز شهرستان کاشان گفت: کمبود مدرسه در مناطق حاشیه شهر بیشتر نمود دارد به نحوی که تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درس به ۴۰ نفر می‌رسد.

محمد کتابچی امشب در مراسم تجلیل از خیران مدرسه‌ساز در کاشان اظهار داشت: در حال حاضر ۵۵ پروژه با زیربنای ۱۴۰ هزار متر مربع توسط خیران در حال اجرا است.

کتابچی با بیان اینکه منطقه کاشان با کمبود مدرسه مواجه است، تصریح کرد: این کمبود در مناطق حاشیه شهر بیشتر نمود دارد به نحوی که کلاس‌های درس در این شرایط به ۴۰ نفر می‌رسد و در این شرایط بهره‌وری پایین می‌آید.

وی با بیان اینکه این میزان پروژه ۶۹۶ کلاس درس را شامل می‌شود، افزود: این پروژه‌ها شامل ۱۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌شود که بزرگترین پروژه درمانگاه فرهنگیان است که نیمه دوم سال آینده تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز شهرستان کاشان ضمن اشاره به توجه حوزه نرم‌افزاری دانش‌آموزان ابراز داشت: سال گذشته ۵۰۰ دانش‌آموز کلاس‌های اولی بازمانده از تحصیل داشت که یک خیر هزینه کلاس‌های تابستانی آنان را متقبل شد و ۷۵ درصد از آنان به پایه بالاتر رفتند.

وی با بیان اینکه امسال نیز به دلیل کرونا پنج هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در این وضعیت قرار گرفتند، گفت: خیران قبول کردند هزینه آنان را پرداخت کنند و پیش‌بینی می‌شود ۸۰ درصد از این دانش‌آموزان به کلاس بالاتر بروند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.