تلاش آلمان برای جلوگیری از سقوط غول انرژی این کشور

دولت آلمان موافقت کرد برای جلوگیری از سقوط شرکت انرژی «یونیپر» مبلغ ۱۵ میلیارد دلار به آن کمک کند.

رسانه‌ها می‌گویند آلمان در تلاش برای جلوگیری از سقوط «یونیپر» غول انرژی این کشور، با پرداخت ۱۵ میلیارد دلار ۳۰ درصد از سهام این شرکت خدمات برق و گرمایش را در اختیار خواهد گرفت.

به گزارش راشا تودی، این توافق به یونیپر اجازه می‌دهد تا قیمت گاز را برای مشتریان افزایش دهد، اگرچه این بسته همچنان باید توسط کمیسیون اروپا تصویب شود. گفتنی است بخشی از مالکیت این شرکت نیز متعلق به شرکت فنلاندی «فورتوم» است که با این اقدام از ۸۰ درصد قبلی به ۵۶ درصد کاهش پیدا می‌کند.

شرکت‌های انرژی اروپایی در ماه‌های اخیر با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند. بحرانی که بر اثر بسته شدن خط لوله نورد استریم ۱ در روز‌های گذشته تشدید شد.

«آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان روز گذشته از کانادا خواست توربینی که برای راه‌اندازی مجدد این خط لوله لازم است را ارسال کند؛ در غیر این صورت با توقف جریان گاز طبیعی از روسیه به آلمان، ممکن است این کشور با اعتراضات و خیزش مردمی مواجه شود.

گفتنی است کانادا به بهانه تحریم روسیه از تحویل توربین حیاتی خط لوله نورد استریم ۱ امتناع می‌کرد. در نهایت با تشدید بحران روز گذشته اعلام شد که اُتاوا با صدور مجوز موقت این توربین ارسال خواهد کرد و انتقال جریان گاز از سر گرفته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار