رئیسی در جمع مردم شهر اراک مطرح کرد:

برای حل مشکلات نگاهمان به خدا و مردم است، نه بیگانگان

رئیس جمهور دیدار با مردم شهر اراک گفت: بیگانگان مشکلات کسی را حل نکرده اند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دیدار با مردم شهر اراک در مجموعه ورزشی شهدای ۵ مرداد اراک گفت: نگاهمان برای حل مشکلات به دست بیگانگان نیست، بیگانگان مشکلات کسی را حل نکرده اند، امیدمان به خدا و نگاهمان به دست توانای جوانان عزیر ملت ایران است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: منطق ما با پیروی از امام و رهبری و با نگاه به زندگی شهید سلیمانی منطق "ما می‌توانیم" هست و ظرفیت‌های بزرگی در کشورهست که می‌توان این مشکل را حل کرد و مشکلات شرکت‌های استان مرکزی به دست شما جوانان عزیز قابل رفع است.

رئیس جمهور می‌گوید: دشمن دنبال یاس و نا امیدی ملت ایران و القای یاس است، هر کس در هر جای کشور در دل مردم ایجاد یاس کند، دانسته یا نادانسته و خواسته یا ناخواسته در راهبرد دشمن حرکت کرده است و هرکسی در هر کجا در کسوت خدمتگزاری امید در دل مردم ایجاد کند در جهت راهبرد جمهوری اسلامی عمل کرده است.

او گفت: استان مرکزی توانایی خوبی دارد که می‌تواند گام‌های بلند و ماندگاری را در جهت رفع مشکلات بردارد و یقین داریم اراده و خداباوری با اخلاص مردم و خدمت گذاری دولت و خدا همراه خواهد بود و آینده برای ملت ایران بسیار روشن خواهد بود.

رئیس دولت سیزدهم گفت: برخی صنایع استان مرکزی نیمه تعطیل و یا تعطیل هستند برای فعال کردن این واحد‌های صنعتی باید تولید در استان رونق بگیرد و استاندار این قضیه را دنبال کند دغدغه مردم استان مرکزی بیکاری است و ما نمی‌پسندیم در استانی با این صنایع، بیکاری مردم را رنج دهد و انشالله مسئله اشتغال تا حدود زیادی حل خواهد شد.

رئیسی گفت: ظرفیت دیگر استان مرکزی ظرفیت معدنی است که نباید با روابط ناسالم به کسانی واگذار شود یا واگذار شود و پروانه صادر نشود، ما کار کارگروهی تعیین می‌کنیم و وضعیت معادن بازبینی شده و به افراد واجد شرایط واگذار می‌شود.

او عتقد است که علاوه بر صنعت و معدن در استان در برنامه کاری دولت است که وزیر صنعت و وزیر نیرو همراهی می‌کنند که مشکلات صنایع و کارگاه‌های کوچک برداشته شود.

رئیس جمهور گفت: استان مرکزی علاوه بر صنعتی و معدنی استانی کشاورزی هم هست و کشاورزان باید احساس کنند کشاورزی به صرفه است، خیلی از امکانات هست، اما کشاورز می‌رود حاشیه شهر، چون صنعت روستا فعال نیست، محصولات تضمین نمی‌شود.

او معتقد است که باید اقتصاد روستا را فعال کنیم تا کشاورز در کار کشاورزی بماند، برنامه دولت حمایت واقعی از کشاورزان و دامداران است.

حجت الاسلام رئیسی می‌گوید: نکته دیگر وضع آلودگی هوای اراک است که مردم را رنج می‌دهد، هر توسعه یافتگی فرع بر محیط زیست است و نباید آلاینده‌ها مردم را مریض کند، به صنعت اهمیت می‌دهیم، اما با حفظ محیط زیست، ما توسعه صنعتی را به هر قیمتی نمی‌پذیریم و نباید اجازه دهیم جوانان ما با آلودگی هوا مبتلا شوند.

او اعتقاد دارد هوای پاک حق مردم است و می‌گوید ما نمی‌خواهیم چیزی به مردم بدهیم، این حق را باید صیانت و پاسداری کنیم و وظیفه ما دولتمردان حفظ هوای پاک برای مردم است و نباید اجازه هیم هوا آلوده شود و مردم دچار آسیب شوند و این باید واقعی و جدی باشد نباید توصیه باشد، به جد و قاطع از شرکت‌ها و فعالان صنعتی و صنایع می‌کنیم و اجازه ندادن هوا آلوده شود.

رئیس کابینه سیزدهم گفت: شما مردم لطف دارید و محبت شما به بنده محبت به نظام و رهبری است و افتخارما این است که شب و روز نداشته باشیم و به همه مسئولان گفته ام که شان ما شان خدمتگزاری به مردم است که نه شب و روز داشته باشیم و نه روز تعطیلی داشته باشیم.

او گفت: هر اقدام این دولت ناظر به حمایت مردم باشد و اگرر حمایت مردم و عنایت مردم بعد از عنایت به خدا نباشد کار پیش نمی‌رود، مردمی بودن یعنی در همه سطوح به مردم میدان دادن.

رئیسی می‌گوید: در بازار، اقتصاد، فرهنگ و مشکلات اجتماعی هرجا به مردم میدان داده شد و ما موفقیتمان را در اتکا به مردم می‌دانیم و دولتمردان بدانند گره‌ها با عنایت دولت و به دست مردم باز خواهد شد

او با تبریک روز ایثار و مقاومت و مقاومت اراک گفت: چرا آذرآب در پنجم مرداد مورد حمله دشمنان قرار گرفت، چون دشمن احساس می‌کرد جوانانی هستند که در دفاع مقدس در خط مقدم صنعت هستند.

رئیس جمهور گفت: این مرز و بوم مهد مفاخر بزرگ و بزرگانی است که فخر جهان اسلام است و ما به آن‌ها افتخار می‌کنیم که باید آن را با آن‌ها همواره به عنوان الگوی ما بمانند و در راس همه آن‌ها امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب است که تحولی عظیم ایجاد کرد و احیاگر اسلام در قرن حاضر بود.

او گفت: استان مرکزی استان صنعتی و مرکز تولید و قطب صنعت کشور است و صنایع بزرگی دارد که به دلیل خصوصی‌سازی نادرست دچار مشکل شدند و احساس من این است که برای برون رفت از این وضعیت باید کار جهادی انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.