رئیس جمهور وارد اراک شد/ رئیسی: آینده را روشن می‌بینیم/ دولت با رشوه و فساد برخورد می‌کند

حجت الاسلام رئیسی در بیست و نهمین سفر استانی خود صبح امروز به منظور سفر یک روزه وارد اراک شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دقایقی پیش در صبح امروز (جمعه ۳۱ تیرماه)در رأس یک هیئت عالی از وزرا و معاونان وارد اراک شد و در فرودگاه اراک مورد استقبال مسئولان استان مرکزی قرار گرفت.

این سفر یک روزه به استان مرکزی بیست و نهمین سفر استانی رئیس  دولت و هیئت دولت سیزدهم است و در این سفر یک روزه ۷ وزیر و ۵ مقام عالی دولت رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

دولت با هرگونه رشوه و فساد برخورد می‌کند

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در جمع مردم خمین در مصلای این شهر گفت: امام خمینی (ره) نه تنها در دوره حیات بلکه بعد از رحلت منشا تحول بزرگی نه تنها در ایران بلکه در جهان شده اند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: امروز مظلومان عالم با تاسی به امام راحل به عنوان معلم بزرگوار انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی ایران ایستادگی را پیشه می‌کنند و نام و یاد و بازگو کردن سخنان بزرگ او برای نسل‌ها و عصر‌ها درس آموز است.

رئیس جمهور گفت: اولین نکته‌ای که در شهرستان خمین محوریت دارد اشتغال است و این حق مردم است و دولت هم به دنبال افزایش اشتغال، تولید و دانش بنیان است و حل مشکلات کشاورزی در دستور کار است.

رئیسی با اشاره به این که هر کار تولیدی که انجام می‌شود ما را مستقل‌تر می‌کند و نیاز ما به دیگران را کمتر می‌کند گفت: ما به دنبال این هستیم که با تولید نیاز کشور مرتفع شده و در امور خود مستقل عمل کنیم.

رئیس جمهور استان مرکزی را از استان‌های پرظرفیت دانست که به دلیل بعضی سوء مدیریت‌ها واحد‌های صنعتی نیمه تعطیل در استان وجود دارد که ما به دنبال این هستیم که این زیرساخت‌های موجود را فعال کنیم.

رئیسی گفت: علیرغم تهدیدات و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی راه‌های خروج از مشکلات را با ظرفیت موجود در کشور و نیروی کارآمد امکان برون رفت از این مشکلات وجود دارد و ما این توان را در کشور می‌بینیم که از این مشکلات عبور کرده و آینده را روشن می‌بینیم.

دولت با هرگونه رشوه و فساد برخورد می‌کند

او گفت: دولت علاوه بر اصلاحات اقتصادی سرمایه گذاری داخلی و خارجی را هم دنبال می‌کند و با هرگونه رشوه و فساد برخورد می‌کند که کار‌های خوبی هم در این زمینه انجام شده است.

قدردانی نماینده کارگران آذرآب از مسئولان استان مرکزی در حضور رئیس جمهور 

حین بازدید حجت الاسلام رئیسی از شرکت آذرآب نماینده کارگران این کارخانه از مسئولان استان مرکزی قدردانی کرد.

مسائل سهامداری و مدیریتی آذرآب اراک قابل حل است/ با مافیای واردات مقابله می کنیم

حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور در بدو ورود به استان مرکزی با حضور در شرکت آذرآب اراک در دیداری صمیمانه با مدیران، مهندسان و کارگران این شرکت در خصوص مسائل و مشکلات بحث و تبادل نظر کرد.

حجت الاسلام رئیسی در این دیدار گفت: مسائل سهامداری و مدیریتی این شرکت قابل حل است و امروز نیز در شورای اداری با حضور مسئولان استانی و کشوری این موارد بررسی می‌شود و نتیجه آن به اطلاع همه کارگران عزیز خواهد رسید.

رئیس جمهور گفت: رونق تولید در استان مرکزی برای ما در اولویت قراردارد و بنده در اولین دقایق حضور به استان مرکزی و شهر اراک آذراب را برای بازدید انتخاب کردم چرا که حل مسائل این شرکت برای ما مهم است.

باید به صنایع استان مرکزی توجه ویژه شود

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در فرودگاه اراک گفت: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیاری است از جمله اینکه این استان قطب صنعتی کشور است و باید به این صنایع توجه ویژه شود.

به گفته او استان مرکزی نقش پر رنگی در دفاع مقدس داشته، نقشی که این استان در پشتیبانی فنی و تخصصی از دفاع مقدس داشته بی بدیل است.

رئیس جمهور افزود: این استان بیش از ۶۰۰۰ شهید تقدیم کرده و فرهیختگانی، چون امام خمینی (ره)، آیت الله اراکی و سرداران رشیدی را در خود پرورش داده است.

رئیسی گفت: قبل از ورود به استان مرکزی بررسی‌هایی داشتیم و گروه‌هایی اعزام شدند و مشکلات این استان بررسی شده ،استان مرکزی علیرغم همه مشکلات ظرفیت‌های بسیاری دارد، نیروی کارآمد فرهیخته از جمله این ظرفیت هاست که در صورتی که دولت امکانات را فراهم کند می تواند کار را پیش ببرد.

در این سفر یک روزه وحیدی وزیر کشور، فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، اسلامی نژاد رئیس سازمان انرژی اتمی، ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی، زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست، حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور، میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، نوری وزیر آموزش و پرورش، رستمی وزیر راه و شهرسازی، محرابیان وزیر نیرو و خانم خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

دیدار مردمی با مردم مرکز استان مرکزی در اراک و همچنین حضور و دیدار با مردم در شهرستان خمین از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در بیست و نهمین سفر استانی است.

نشست با نخبگان و برگزیدگان و برخی فعالان حوزه اقتصاد، صنعت و کشاورزی و حضور در شورای اداری استان مرکزی از دیگر برنامه‌های سفر هیئت دولت به استان مرکزی است.

در این سفر وزرا و  مقامات عالی دولت به شهرستان‌های استان مرکزی سفر خواهند کرد و در دیدار‌های مردمی مسائل، مشکلات وظرفیت‌ها را بررسی کرده و در شورای اداری استان مرکزی که بعد از ظهر تشکیل خواهد شد به رئیس جمهور برای تصمیم گیری گزارش خواهند داد.

حجت‌الاسلام رئیسی ۱۹ تیرماه ۱۳۹۸ هم در کسوت رئیس قوه قضائیه در رأس یک هیئت عالی قضایی در ادامه سفر‌های استانی اش، به استان مرکزی سفر یک روزه داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
خوشا بحال مردم اراک واستان مرکزی .بااینکه چندین سال است که شهر صنعتی بزرگی است باز ریاست محترم جمهور مقررفرمودند بایدیه صنایع استان توجه ویژه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
هروقت سفرهای استانی رییسی شروع بشه،گرونی وتورم وبدبختی مردم بیشتر میشه.به همه جا رفته وازهمه جا بی خبر.مملکت شده کمیته امداد
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۴:۲۵ ۳۱ تير ۱۴۰۱
چرا رتبه بندی معلمان را اجرا نمی کنی آقای رییس جمهور؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۳۱ تير ۱۴۰۱
سفر استانی جناب رئیسی چه مشکلی تا کنون حل کرده بجز افزایش تورم و گرانی و گرسنگی مردم اگر راست میگن ازد بزارن بازنشستگان معترض ! دامداران ورشکست ! گرسنگان بیکار! جوانان در خونه مانده و فقیر و ناتوان از ازدواج حضوری بیان صحبت کنند! نه اینکه یه جمع خصوصی رو دعوت میکنید و بقیه متوجه رفت وآمد شون نمیشند
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۱:۰۶ ۳۱ تير ۱۴۰۱
این همه مسئول به خوزستان آمدند و رفتند ولی به مردم مظلوم و بی پناه بندر امام خمینی هیچ توجهی نشد. لطفا رئیس جمهور به مافیای قدرت هم رسیدگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۳۱ تير ۱۴۰۱
والا ما از این سفرهای استانی چیزی جز گرونی و تورم نصیبمون نشد حقوقهامون هم که ۱۰ در صد اضافه کردن که دیگه از همه کارهاشون ظالمانه تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۳۱ تير ۱۴۰۱
یه دستوری چیزی بده خوب