رقابت چهار انیمیشن ایرانی در بخش بین‌الملل فیلم شهر

در کنار ۱۸ انیمیشن منتخب کشور‌های جهان در بخش پویانمایی بین‌الملل جشنواره فیلم شهر چهار انیمیشن ایرانی رقابت می‌کنند.

امروز پنجشنبه دومین روز نمایش انیمیشن‌های بخش بین‌الملل این جشنواره است و در این بخش شاهد رقابت ۱۸ اثر پویانمایی از کشور‌های مختلف خواهیم بود.

انیمشین‌هایی که به گفته اعضای هیأت انتخاب این بخش با وسواس بسیار در راستای موضوع این جشنواره انتخاب شد که هم تکنیک‌های مختلف انیمیشن را در این آثار می‌توانید ببینید و هم اینکه این آثار با وجود داشتن موضوعات خلاقانه، آثار پرهزینه‌ای برای صاحبان خود هستند.

مثلا انیمیشن «دنیای دومینویی» مضمونی در خصوص زندگی در عالم شهری و نکوهش بحث مصرف‌گرایی و از بین بردن طبیعت در دنیای امروز را دارد. گاهی برخی از آثار به بُعد سردی زندگی روزمره انسان در دنیای امروز اشاره دارد که چگونه تکنولوژی، تلفن همراه هوشمند یا حتی کرونا و محدودیت‌های آن و فشار کار‌های روزمره می‌تواند در زندگی افراد تاثیرگذار باشد و باعث شود انسان‌ها در تنهایی عمیق فرو روند یا به بیانی دیگر در زندانی از امکانت شهری محصور شوند. این‌ها مواردی است که در نهایت از پیامد‌های زندگی در شهر نشأت می‌گیرد و در بخش انیمیشن این جشنواره به وضوح دیده می‌شود.

این موضوعات که در قالب پویانمایی‌های چند دقیقه با تکنیک‌های مختلف نمایش داده می‌شوند می‌تواند برای هر سلیقه‌ای حرفی برای گفتن داشته باشد و با توجه به کوتاه و متنوع بودن آثار شاید تلنگری برای مخاطبان خاص این در خصوص موضوع اصلی جشنواره باشد، به طوری که نه تنها مخاطب خاص، حتی مخاطب عام نیز از این تنوع لذت خواهد برد.

انیمیشن «کشتار تشک»، یکی از انیمیشن‌های حاضر در جشنواره فیلم شهر، استاپ موشنی است که گفته می‌شود اگر آلفرد هیچکاک فیلم «پرندگان» را به جای کلاغ‌ها با تشک می‌ساخت چیزی شبیه این انیمیشن می‌شد که دیدن آن به علاقمندان به سینما توصیه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار