ایمانیه:

۳ درصد از اشتغال فارس مربوط به صنایع تبدیلی است

استاندار فارس گفت: امروز ۳ درصد از اشتغال فارس مربوط به صنایع تبدیلی است و برای حمایت از تولید این آمادگی در سطح استان وجود دارد اما تصمیم‌گیرندگان کشور خود را منحصر به فرد در تفکر نمی‌دانند.

محمدهادی ایمانیه در همایش روز جهانی ایمنی غذا در شیراز خواستار همفکری و هم اندیشی تولید کنندگان و مسئولان برای کاهش قیمت تمام شده تولید محصولات غذایی شد.

او گفت: ما بیش از، آنچه با فقر مالی در حوزه مصرف غذا مواجه باشیم با فقر فرهنگی مواجهیم، جای پرسش است که چرا برخی خانواده‌ها همان اندک درآمد خودشان را صرف خرید غذاهایی می‌کنند که ارزش چندانی ندارد.

استاندار فارس در ادامه با تاکید بر اینکه برای تقویت و توسعه صنایع تبدیلی از هر ابزار قانونی ممکن استفاده می‌کنیم، گفت: این قول را میدهم که از صنایع تبدیلی به شکل ویژه حمایت کنیم‌.در بخش کشاورزی، دامداری و دانش مرتبط با غذا استان فارس جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور دارد.

ایمانیه گفت: فارس بیش از آنکه صنعتی باشد در عرصه کشاورزی و دامداری فعال بوده اما باید سهم صنایع تبدیلی بیشتر باشد.

استاندار فارس همچنین گفت: امروز ۳ درصد از اشتغال فارس مربوط به صنایع تبدیلی است که برای حمایت از تولید این آمادگی در سطح استان وجود دارد اما تصمیم‌گیرندگان کشور خود را منحصر به فرد در تفکر نمی‌دانند و توقع ما مدیران این است که فعالان بخش خصوصی مرتب درخواست‌ها و پیشنهادات خود را بیان کنند چراکه به فرموده امام علی انسان بدون مشورت هلاک می‌شود.

ایمانیه گفت: خود را محتاج فکر و تجربه و پیشنهادات شما می‌دانم، راه حل مشکلات استان به ویژه موانع و مشکلات صنایع غذایی این است که خودتان را جای مسئولان بگذارید که در این شرایط چه باید کرد؛ پیشنهاد دهید.

او گفت: نخست باید هر چه می‌توانیم برای افزایش بهره‌وری تلاش کنیم یعنی با کاهش هزینه ارزش زیاد شود این توقع از تولیدکنندگان به ویژه تولیدکنندگان تحصیل‌کرده است که با استفاده از علم روز هزینه را کم و بهره‌وری را افزایش دهند تا قیمت تمام شده نیز کاهش پیدا کند و از این دور باطل خارج شویم.

استاندار فارس گفت: اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی روش دومی است که می‌تواند ما را از این زنجیره معیوب نجات دهد و تاکید ما بر این است که پیشنهادات منطقی و عملیاتی برای حل مشکلات بدهید.

او در ارتباط با قطعی برق صنایع غذایی استان فارس گفت: از شما گلایه دارم که زودتر نگفتید چون علم غیب ندارم و قول می‌دهم از شنبه اصلاح شود رودروایسی نکنید، بلکه سماجت کنید تا به نتیجه برسد.

استاندار فارس گفت: در وام‌های تبصره ۱۸ و سایر تسهیلات برای صنایع تبدیلی کمک ویژه می‌کنیم، ۸۵ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید اجرایی شده است و باید قسمت پر لیوان نیز دیده شود.

ایمانیه گفت: در ارتباط با قیمت گاز نیز پیگیری خوبی شده ولی در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی مطرح شود تا تفاوت بین نرخ واحدها با مجوز صمت و جهاد کشاورزی حل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار