۱۰ کیلومتر از بزرگراه نقده - پیرانشهر - تمرچین امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۱۰ کیلومتر از بزرگراه نقده - پیرانشهر - تمرچین در بخش ورودی پیرانشهر تا گردنه کولیج توسعه یافته و به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدمحسن حمزه‌لو روز چهارشنبه در جلسه بررسی طرح احداث بزرگراه نقده -  پیرانشهر - تمرچین در فرمانداری شهرستان پیرانشهر، اظهار کرد: عملیات اجرایی در ۲۳ کیلومتر از مسیر ۶۰ کیلومتری بزرگراه نقده - پیرانشهر آغاز و برنامه‌ریزی شده روند بهسازی و تعریض این مسیر در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر توسعه و بهسازی ۲ کیلومتر از این طرح به اتمام رسیده، بیان کرد: طرح بهسازی و تعریض ورودی شهر پیرانشهر به طول ۲ کیلومتر و ۵۰۰ متر نیز که موجب رفع معضلات ترافیکی و سهولت تردد شده در سال گذشته اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: ساماندهی ورودی شهر پیرانشهر بخشی از بزرگراه نقده‌ - پیرانشهر - تمرچین است که شبکه حمل‌ونقل بین‌المللی در مسیر پایانه مرزی تمرچین با اتمام این طرح ارتقا یافته و ناوگان سنگین حمل و نقلی به این سمت سوق می‌یابد.

حمزه‌لو ادامه داد: اهمیت بزرگراه بین‌المللی نقده_پیرانشهر_تمرچین به اقتصادی شدن زیرساخت‌های حمل و نقلی در پایانه مرزی تمرچین و مرز مشترک استان با عراق برمی‌گردد.

وی اضافه کرد: پایانه مرزی تمرچین در جنوب آذربایجان‌غربی بوده که تجارت دو کشور ایران و عراق را رونق می‌بخشد و نقش کلیدی در توسعه جنوب استان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.