محمود عباس: تنها ملت فلسطین تحت اشغال خارجی زندگی می‌کند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت راه حل تشکیل دو دولت به دلیل اقدامات رژیم صهیونیستی در حال فرسایش است.

محمود عباس امروز (چهارشنبه) در دیدار با امانوئل مکرون) رئیس جمهور فرانسه گفت: ۷۴ سال است که منتظر پایان اشغال هستیم و غیر از ما هیچ ملتی در جهان تحت اشغال خارجی زندگی نمی‌کند.

به گزارش الجزیره، او از کشور‌های اروپایی که فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند، خواست تا پیش از آنکه دیر شود، راه حل تشکیل دو دولت را حمایت کنند.

عباس که به دعوت رئیس جمهور فرانسه عازم پاریس شده است، در این دیدار بار دیگر خواست که موضوع قتل شیرین ابوعاقله، روزنامه‌نگاری که در ماه مه هنگام پوشش خبری عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری کشته شد، روشن شود.

محمود عباس گفت: این خبرنگار با خونسردی و بدون دلیل کشته شد. ابوعاقله را چه کسی کشت؟ ما از آن‌ها می‌خواهیم قاتل را پیدا کنند.

رئیس جمهور فرانسه نیز هنگام پذیرایی از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کاخ خواستار از سرگیری مذاکرات صلح در خاورمیانه شد.

مکرون گفت: اخراج خانواده‌های فلسطینی، تخریب‌ها و سیاست شهرک‌سازی امکان صلح را از بین می‌برد و خواستار پایان یافتن اقدامات یکجانبه هستیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین جمعه گذشته نیز با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که از زمان تصدی پست ریاست جمهوری در نخستین سفر خود به خاورمیانه آمده بود، گفت‌گو کرد.

این نخستین بار از سپتامبر ۲۰۱۸ است که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دعوت رئیس جمهور فرانسه در پاریس حضور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۹ تير ۱۴۰۱
خاک بر سر بی عرضه بی خاصیت البته برای مردم فلسطین و پر خاصیت برای رژیم کودک کش با قرارداد همکاری امنیتی و تحویل مبارزین به رژیم سفاک تروریست غاصب...کاش زودتر بمیری تو...
آخرین اخبار