دستگیری ۸ شکارچی متخلف در اردستان

رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان از دستگیری ۸ شکارچی متخلف از ابتدای امسال تاکنون در زیستگاه‌های آزاد و حفاظت شده شهرستان اردستان خبر داد.

حسین شواخی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست اردستان هشت شکارچی متخلف را امسال در منطقه حفاظت شده کهیاز و منطقه‌های آزاد شهرستان دستگیر کردند.

وی ادامه داد: از پنج متخلف که در ۲ گروه در منطقه حفاظت شده اقدام به صید کرده بودند یک راس لاشه قوچ وحشی و یک قبضه اسلحه کالیبر ۳۷۰ به همراه ۱۵ فشنگ کالیبر ۲۷۰، ۹ فشنگ برنو، سه دوربین دوچشمی و یک دستگاه موتور سیکلت قاچاق کشف و موتور به نفع دولت مصادره شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان اضافه کرد: در ۴۸ ساعت گذشته نیز ۲ شکارچی متخلف را پس از ساعت‌ها تعقیب و مراقبت در زیستگاه‌های آزاد اردستان و رشته کوه‌های داوران، قبل از اقدام به شکار دستگیر کردند.

شواخی گفت: از متخلفان یک قبضه تفنگ دولول روی هم سوار کالیبر ۱۲ به همراه ۶ عدد فشنگ پر کالیبر ۱۲ شماره ۲ و پنج عدد فشنگ چهارپاره قاچاق غیرمجاز کشف شد.

وی تصریح کرد: متخلفان یک دستگاه دوربین دوچشمی و یک قبضه سلاح گلوله‌زنی برنو لول کوتاه قاچاق در کوه مخفی کرده بودند و ماموران یگان حفاظت که آن‌ها را در زمان پنهان کردن سلاح مکشوفه زیر نظر داشتند به همراه سه فشنگ پر کالیبر ۵۷×۹۲×۷ جنگی و ۲ فشنگ کالیبر برنو ۵۷×۸ کشف و ضبط کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: شب گذشته نیز یک شکارچی متخلف قبل از اقدام به شکار در منطقه حفاظت شده کهیاز دستگیر و از وی یک قبضه اسلحه دولول نخجیر کالیبر ۱۲ و ۲ عدد فشنگ کالیبر ۱۲ کشف و ضبط شد.

اردستان ۹۴ هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ، ۸۷۰ هزار هکتار مرتع و ۲ زیستگاه حیات وحش منطقه حفاظت شده کهیاز با ۹۲ هزار هکتار و منطقه شکار ممنوع خارو با ۱۰۲ هزار هکتار وسعت دارد و گونه‌هایی همچون کل و بز، قوچ و میش، جبیر، هوبره، زاغ بور، کبک و تیهو، گربه وحشی، روباه، گرگ، کفتار، گربه شنی و کاراکال را در خود جای داده است.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار