کلاهبرداری ۱۵۰ میلیون ریالی با نام اجاره مسکن

سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری فردی که با سوء استفاده از اعتماد کاربران و آگهی‌های جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نمود، خبر داد.

سرهنگ سید مهدی عمران فر، سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر مشاهده آگهی اجاره منزل مسکونی در ‏سایت دیوار که از وی کلاهبرداری شده بود‏، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول گفت: پس از اخذ اظهارات شاکیه در بررسی‌های اولیه مشخص شد شاکیه با مشاهده آگهی اجاره منزل مسکونی با قیمت پایین در سایت دیوار اقدام به برقراری ارتباط با درج کننده آگهی کرده که پس از توافق با وی اقدام به واریز بیعانه به مبلغ یکصدوپنجاه میلیون ریال به حساب متهم ‏کرده و بعد از واریز پول متهم دیگر پاسخگوی وی نبوده است.

وی افزود: با اقدامات کارشناسی و پلیسی متهم به هویت معلوم در یکی از شهرستان‌های استان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ عمران فر بیان کرد: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت، اما به محض روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده ضمن اقرار به جرم خود، انگیزه اش را کسب درآمد مالی و کلاهبرداری از شهروندان عنوان کرد.

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: شهروندان در سایت‌های واسط فریب آگهی‌های جذاب رهن و اجاره و یا فروش منازل مسکونی را نخورده و قبل از مراجعه حضوری و مشاهده ملک هیچ مبلغی را تحت عنوان بیعانه برای فروشنده پرداخت نکرده و پس از مراجعه به مشاورین املاک معتبر و اخذ قرارداد اقدام به پرداخت وجه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار