برگزاری دوره توانمندسازی حرکت در بام ایران

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: دوره توانمندسازی حرکت که مبتنی بر فعالیت‌های مردم‌پایه طراحی شده‌است در شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام کاظمی‌نیا گفت: شرکت‌کنندگان در این دوره بر اساس مدارک تحصیلی شان دسته‌بندی شده‌اند و حدود ۶۰ درصد آنان فارغ‌التحصیل یا دانشجوی کارشناسی ارشد، ۲۰ درصد کارشناسی و ۲۰ درصد دکتری و کاردانی هستند.

دوره توانمندسازی حرکت، ۸۰۰ شرکت‌کننده از سراسر کشور دارد و به منظور افزایش کیفیت کار و آموزش تخصصی، افراد دسته‌بندی و در این مرحله حدود ۲۰۰ نفر پذیرش شده‌اند.

پس از ثبت‌نام و انجام مصاحبه و دادن آزمون‌های مختلف، از بین شرکت‌کنندگان کسانی‌که توانایی رهبری یک گروه را داشتند انتخاب و در دوره غیرحضوری شرکت داده شدند.


بیشتر بخوانید


آموزش فعالیت‌های مردمی، هسته‌سازی، بازگشت به مردم، اصول کار تشکیلاتی، مبانی تربیتی تشکیلات، اصل اخوت و... از مباحث طرح‌شده در دوره غیرحضوری است.

صوت، کلیپ، جزوه و فایل‌های تدریس اساتید نیز در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

آموزش فعالیت محله‌محور، کشف و شناخت مسئله، دسته‌بندی داده‌ها، ایده‌پردازی، گروه سازی و رهبری آن از موارد عمده آموزش در بخش حضوری دوره حرکت است.

پس از مرحله حضوری یک دوره تخصصی مجازی نیز برگزار و بعد از آن گروه‌ها وارد محله‌ها خواهند شد.

گروه‌ها بر اساس کاربرگ‌های تخصصی که برایشان طراحی شده به کشف و شناخت مسئله در محله و سپس ایده‌پردازی می‌پردازند.

اساتید ایده‌ها را داوری کرده و گروه موفق در شناخت و حل مسئله انتخاب و در نهایت چند الگوی اثربخش از نقش‌آفرینی جریان مردمی در حل مسئله معرفی می‌شود.

در شهریور ماه امسال نیز همایش تجلیل از ایده‌های برتر در شهرکرد برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.