راه باز بروکسل برای بازگشت دیپلمات ایرانی؛ اسدی به زودی در ایران

کمی آن طرف تر از استکهلم سوئد این بار در بروکسل بلژیک، خیلی وقت است صحبت از آزادی دیپلمات ایرانی زندانی شده یعنی اسدالله اسدی در میان است.

غروب جمعه برخی از رسانه‌های بلژیکی گزارش دادند که دادگاه تجدیدنظر بروکسل با صدور حکمی، به شکل موقت استرداد اسدالله اسدی، دیپلمات زندانی ایرانی در این کشور را به ایران، ممنوع کرد.

در حکم دادگاه آمده، تا زمانی که مساله حقوق شاکیان خصوصی پرونده بررسی نشود، این ممنوعیت ادامه خواهد داشت ولی در اصل بازگشت او حرفی نیست.

ضمن اینکه به نقل از رسانه های بلژیکی دادگاه برای نقض این حکم مبلغ ۵۰۰ هزار یورو جریمه تعیین کرده است.

اما اسدی کیست و ماجرای بازداشت و استرداد او به ایران چیست که حالا تا این اندازه برای رسانه ها حساسیت برانگیز شده است؟

چندی پیش دادگاه رسیدگی به پرونده ساخته و پرداخته منافقین درباره حمید نوری کارمند سابق قوه قضائیه به پایان رسید و او به اتهام آنچه «جنایت جنگی» خوانده شده به حبس ابد محکوم شد، اما همزمان با برگزاری جلسات دادگاه نوری در استکهلم سوئد کمی آن طرف‌تر و در بروکسل  پایتخت بلژیک، مقر اصلی اتحادیه اروپا و ناتو،  اسدالله اسدی، دبیر سوم سفارت کشورمان در وین، اتریش نزدیک به ۴۸ ماهی می‌شود که زندانی است.

 اسدالله اسدی بنا به روایات موجود یازده تیرماه ۱۳۹۷ در حالی که در اتوبانی در ایالت بایرن آلمان در حال بازگشت به محل سکونت خود در اتریش بود با عملیات مشترک پلیس امنیت پنج کشور اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان و لوکزامبورگ که بر مبنای اطلاعات دروغین عوامل رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی منافقین انجام شد به اتهام واهی دست داشتن در عملیات بمب‌گذاری علیه گردهمایی سازمان تروریستی منافقین در پاریس به همراه سه متهم دیگر (مهرداد عارفانی، امیر سعدونی و نسیمه نعامی) بازداشت و در نهایت به بلژیک منتقل شد.

تقریبا سه ماه بعد هم  دادگاه عالی منطقه‌ای «بامبرگ» آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۵ مهر ۱۳۹۷ با استرداد دیپلمات یاد شده به بلژیک موافقت کرده تا در نهایت ۱۶ مهر ۱۳۹۷ با اجرای  این حکم (استرداد اسدالله اسدی از آلمان به بلژیک) این دیپلمات کشورمان در بلژیک زندانی باشد.

اما بازداشت اسدی درحالی اتفاق افتاد که بر اساس «کنوانسیون وین راجع به روابط دیپلماتیک» مامورین سیاسی و فرستاده یک کشور در کشور دیگر، نباید مورد تعرض و تعقیب قضایی قرار گیرند؛ به عبارتی دو کشور در قبال یکدیگر متعهد می‌شوند که دیپلمات‌ها و مقامات ارشد دولتی یک‌دیگر را تحت تعقیب قانونی، قرار ندهند.

راه باز بروکسل برای بازگشت دیپلمات ایرانی

تصویری از دادگاه استیناف آنتورپ بلژيک که نسیمه نعامی و امیر سعدونی در این تصویر دیده می‌شوند

با این وجود  ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ دادگاه کیفری آنتورپ (بلژیک)، با رد مصونیت دیپلماتیک اسدالله اسدی، وی را به ۲۰ سال زندان و  نسیمه نعامی، امیر سعدونی و مهرداد عارفانی را که تبعه بلژیک هم بودند را به‌ترتیب به ۱۸، ۱۵ و ۱۷ سال زندان محکوم و تابعیت آن‌ها را نیز لغو کرد.

پس از آن، اما اسدالله اسدی که به گفته خود بدلیل مصونیت دیپلماتیک و همچنین سناریوسازی گروهک منافقین علیه ایران تاکنون در هیچ کدام از جلسات دادگاه شرکت نکرده از تقاضای تجدید نظر خودداری کرد، ولی در نتیجه دادگاه تجدیدنظری که به درخواست سه متهم دیگر برگزار شد، حکم ۱۸ سال زندان برای نسیمه نعامی و ۱۷ سال زندان برای مهرداد عارفانی تأیید و حکم امیر سعدونی از ۱۵ سال به ۱۸ سال زندان افزایش یافت.

به نوشته رسانه‌های بلژیکی هر کدام از متهمان باید مبلغ یک میلیون یورو به نزدیک به ۲۰ نفری که جزء مهمانان گردهمایی منافقین بودند، و حالا از شاکیان خصوصی پرونده به شمار می‌روند، بپردازند.

اما در این میان دولت بلژیک لایحه‌ای را با هدف استرداد مجرمین میان این کشور و ایران به پارلمان بلژیک ارائه کرد که البته خشم منافقین و گروه‌های ضد انقلاب را به دنبال داشت؛ این لایحه سرانجام پس از چندماه وقفه و کشمکش بین  پارلمان و دولت بلژیک، نیمه شب چهارشنبه ۳۰ تیر در صحن علنی پارلمان این کشور  به رای گذاشته شد تا اینکه با ۷۹ رای موافق، ۴۱ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع به تصویب برسد.

راه باز بروکسل برای بازگشت دیپلمات ایرانی

اسدالله اسدی اعلام کرده بود بدلیل مصونیت دیپلماتیک و همچنین سناریوسازی گروهک منافقین علیه ایران، در هیچ کدام از جلسات دادگاه شرکت نخواهد کرد

 قرار بود سه شنبه گذشته بحثی درباره این لایحه در پارلمان بروکسل صورت بگیرد که بدلیل عدم حضور نخست وزیر بلژیک در پالمان و اعتراض نمایندگان متوقف شد و تا ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران بتأخیر افتاد.

دست آخر هم به جای نخست وزیر بلژیک،  وزیر امور خارجه  به همراه  وزیر دادگستری این کشور در جلسه پارلمان حاضر شدند.

دو هفته قبل، کمیسیون روابط خارجی پارلمان بلژیک لایحه مبادله مجرمین میان ایران و بلژیک را تأیید کرده بود، اما این لایحه برای اجرا شدن نیاز به رای اکثریت نمایندگان پارلمان داشت.

لایحه انتقال مجرمین بین ایران و بلژیک که حالا به قانون تبدیل شده، زیرمجموعه پروتکل الحاقی اتحادیه اروپا مبنی بر اصلاح قانون نقل و انتقال مجرمین در سال ۲۰۱۷ است که با هدف افزایش همکاری‌های بین‌المللی در امور کیفری، اجرای عدالت و ترویج ادغام مجدد اجتماعی مجرمین تصویب شده است.

راه باز بروکسل برای بازگشت دیپلمات ایرانی

بر اساس قانون استرداد مجرمین میان ایران و بلژیک اسدالله اسدی به تهران بازخواهد گشت تا ادامه آنچه دستگاه قضائی بلژیک محکومیت او خوانده را در ایران بگذراند

بر اساس این قرارداد، دو طرف، یعنی کشور‌های ایران و بلژیک موظف می‌شوند اگر شهروند یکی از این دو کشور در کشور دیگر جرمی مرتکب شود و بر پایه آن به محکومیت کیفری بیشتر از یک سال محکوم شود، جهت تحمل دوران حبس به کشورش بازگردانده شود.

در مواد ۴ و ۷ این موافقتنامه تاکید شده، کشوری که قرار است اجراکننده حکم باشد (ایران) باید به کشوری که صادرکننده حکم است (بلژیک) ثابت کند که اتهامات فرد محکوم‌شده در کشور اجراکننده محکومیت (ایران) هم، جرم محسوب می‌شود و همان محکومیت کیفری را به دنبال دارد؛ در این موافقتنامه همچنین تاکید شده که دوران محکومیت فرد مجرم باید همانند شرایطی که در کشور صادرکننده حکم تعیین شده سپری شود.

دولت بلژیک قرار است پس از تصویب پارلمان این کشور، مشابه همین توافقنامه که بر اساس ماده ۲۱ آن بین تهران و بروکسل قابل اصلاح است را علاوه بر ایران با کشور‌های هند و امارات  هم منعقد کند.

پیش‌تر البته گروهک تروریستی منافقین نسبت به تصویب این قانون معترض شدند و طی درخواستی از مقامات بلژیک خواسته بودند تا پارلمان این کشور به این لایحه رای ندهد؛  خواسته ای که البته با تصویب این قانون در پارلمان بلژیک بی پاسخ ماند تا این بار برخلاف پرونده نوری که البته با اتهامات دیگری روبروست داستان طوری دیگر برای ما رقم بخورد و عصبانیت منافقین را هم به دنبال داشته باشد.

راه باز بروکسل برای بازگشت دیپلمات ایرانی

سناتور مارکو روبیو و سناتور تد کروز به عنوان دو تن از نمایندگان سنای آمریکا در دخالتی آشکار در امور بلژیک  قانون استرداد مجرمین میان ایران و این کشور را نگران کننده خواندند و گفتند بلژیک نباید اجازه دهد اسدی به ایران بازگردد

 هر دو پرونده اما حداقل هنوز برای طرف ایرانی باز مانده و مقامات کشورمان طی پیام هایی متعدد یا احضار سفرای این کشورها به همتایان خود در سوئد و بلژیک اعلام کرده اند که نفس بازداشت دیپلمات‌ و شهروندان کشورمان بدعتی خطرناک بوده و می تواند واکنش ایران را در مقابل کنش این کشورهای اروپایی به دنبال داشته باشد.

در آخرین واکنش کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر به سوئد در مورد فرصت اندک برای اصلاح رفتارش در پرونده حمید نوری هشدار داده و گفته که ایران منفعل نخواهد بود و گزینه‌های بسیاری برای پاسخ به محکومیت کاملا غیرقانونی حمید نوری به حبس ابد و حمایت آشکار سوئد از گروه‌های تروریستی بدنام روی میز دارد.

حمایت های آشکار دولت های اروپایی از سازمان منافقین که البته با چاشنی پیروی از اوامر آمریکا در سال های اخیر و با هدف فشار بر ایران با تمرکز بر مسائل حقوق بشری تشدید شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
آنهاییکه دم از حقوق بشر می زنند چرا از
ترور ۱۷۰۰۰ هزار ایرانی که بی گناه به
دست تروریستها ،ترور شدند حرفی به
میان نمی آورند ، اما فقط زورشون به ایرانیهای بی گناه می رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
مرگ بر امریکا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
یک چیزی را خوب میدونم
از هر ایرانی درباره منافقین بپرسی، همه منافقین را تف و لعن می‌کنند و از پست فطرتی اونها میگن، حتی مخالفت رژیم هم میگن منافقین کثیفند و به ایران و ایرانی خیانت کردند، همه هم میپرسند چرا یکی برای سر به نیست کردنشون حرکتی نمیزنه، حتی آلبانیایی ها هم از اونها متنفرند
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۱۲:۵۶ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
سلام لطفا حتما بخونید
تا امروز فکر میکردم رقم 800 میلیارد دلار بودجه تسلیحاتی آمریکا دروغ و شایعه و خالی بندی هستش
این همه پول رو دولت آمریکا از کجا میاره خب!!!
آمریکا منابع طبیعی مثل نفت و گاز نداره بفروشه
لوازم خانگی هم که فروشنده های اصلیش کره و ژاپن هستند
خودرو هم که ماشین های چینی و کره ای و ژاپنی کل دنیا رو گرفته
با سالی 10 تا فیلم 1 میلیارد دلاری که در مجموع 10 میلیارد دلار هستش
خب نمیشه 800 میلیارد دلار تسلیحات ساخت
پس بودجه کشور آمریکا کجاست
به طور اتفاقی امروز درباره فروش شرکت اپل ثروتمند ترین شرکت جهان تحقیق کردم
سالی 700 میلیارد دلار سود کامل
در حالی که رقم فروش 102 سال نفت ایران فقط 1200 میلیارد دلار بوده
یعنی کمپانی اپل ثروت و منبع اصلی پول آمریکاست و فروش یک سال محصولاتش اندازه 100 سال فروش نفت ایران سود داشته
کشور های شرقی اگر میخوان از شر آمریکا خلاص بشن باید اول این شرکت اپل رو با خاک یکسان کنند
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۳۵ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
اپل یه شرکت // ( های تک ) میباشد // تکنولوزی خیلی بالا جهت تولیدش لازمه // بلا نسبت خوانندگان عزیز هرخری نمیتونه چنین تولیداتی داشته باشه
ما حتی توان کپی برداری ( مهندسی معکوس) انرا هم نداریم
ضمنا خراب کردن و نابود کردن و از بین برن چیزی که هزینه و سواد چندانی لازم نداره
تکنولوزی ما در ساخت موبایل // درحد دو تا لیوان بستی و یه ریسمانه
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۱۳:۳۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
شرمنده آخرش اشتباه تایپ شد 98 ماه نفت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
امریکا دومین ذخایر دنیا را داره بعد از روسیه و ما پنجم هستیم اگر اشتباه نکنم. حتی امریکا نفت و گاز با کیفیتی هم داره.یه سرچ ساده بزنبد در اینترنت البته بقول شما اقتصادشون هم بر دنیا چمبره زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
امریکا ذخیره نفتش آخره
بزنید فهرست کشور ها بر پایه ذخایر نفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
مقام نفت آمریکا سیزدهم هستش فقط 18m بشکه نفتش باقی مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
اون یک ذره نفت و گازی که داره برای صادرات نیست برای استفاده خودشون هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
دوست عزیز ۱۴ و ۴۹ دقیقه منظور بنده فقط ذخایر نفت نبود با ذخایر گاز و سایر ذخایر مدنی و غیر مدنی عنوان کردم وگرنه بله امریکا در مورد ذخایر نفت جز ده کشور اول نیست
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۱:۳۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
ذخایر نفت ۱۳ ولی تولید نفت اول هست البته این آمار شاید الکی دادن برا فریب دنیا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
نفت آمریکا تا 8 سال آینده تمام خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
لعنت به گروهک منحوس منافقین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
رهبر ما گفته دوران بزن در رو تموم شده پس باید اقدامات متقابلی علیه این کشورا انجام بدیم تا دیگه از این غلطا نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
خبر خوبیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
واقعا بیگناهه؟
باید از آبروی یک ملت براش مایه بگذارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
حتما دارید میسوزید آلبانی نشین خائن
شما منافقین جانی دم از آبرو نزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
مرگ بر منافق
Germany
Mohi
۱۱:۲۱ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
برای نشر نیست . بسیار خوب دیپلمات ایرانی که اصلا غیر قانونی دستگیر شده است اما آن سه نفر دیگر چه ؟ صبر می کنید محکوم آنها ۱۷ - ۱۸ سال تمام شود ؟ دستگاه دیپلماسی و امنیتی ایران مشترکآ باید برای آزدی این سه نفر ایرانی مظلوم دست بکار شوند ، ببینید تروریست منافق چطور با دست خونین حق بجانب رفتار می کند . یکی از مسئولین ( آقا دکتر کاظم غریب آبادی واقعآ یک استثناست) شده تا به حال با ابزار و قوانین بین المللی و با شکایت خیل عظیم مردم از تروریست های اروپا نشین شکایی بین المللی تنظیم کنند ؟ ما ایرانیان عادات کردام توی سرمان بزنند ، من و تو -/ بی بی سی-/ اینترنشنال و همگی در حال دخالت در امور داخلی ایران هستند به اسم آزادی بیان خوب پس چرا بر علیه اینها از ابزار قوانین بین المللی استفاده نمی کنید . اگر دو بار بر علیه این گروه تروریستی در دادگاهی بین المللی شکایت شود افرادی قاتلی مثل پمپئو و شهردار نیویورک و اون اوباش سعودی آدم کش جرعت پیدا نمی کنند سر سفره منافقین بنشینند . اینطور و با روش قانون یک گروه تروریستی را حذف می کنند .
Germany
Mohi
۱۳:۱۶ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
دست درد نکنه که نشر نکردید
Germany
Mohi
۱۴:۵۵ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
شما حسنک راستگو‌هستید ؟؟؟؟ متآسف هستیم که جریان نفوذ تا مغز استخوان ایران عزیز پیش رفته است . اما با اطمینان به شما یادآوری میشود که مردم شریف ایران نفوذ و سرچشمه های آن را بزودی زود به اذن الله خشک خواهند مرد . باور ندارید ؟ پس به اخمدی نزاد و هاشمی رفسنجانی و ظریف و.حتی اشخاصی که باور نمی کردند دستشان برای ملت ایران رو شود یک نگاهی بیندارید ، !!!! رسوا شدن این افراد کار صاحب نازنین ( عج )این نظام مقدس است که ضامن آن هم خون جوانان شهید و پاک و عاشق خداوند است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
کشورهای اروپایی باید از اوکراین و زلنسکی رقاصه که به آمریکای پوشالی تکیه کرد ند و باعث ویرانی اوکراین شد ، درس عبرت بگیرند و راه زلنسکی رقاصه را ادامه ندهند. آمریکا، پوشالی هست. روسیه ابر قدرت هست که یک تنه در برابر آمریکا و اروپا ایستاده است و سران و مقامات آمریکایی و اروپایی همچون خر در گِل گیر کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
مرک بر تروریست ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
آخی، همین امروز دادگاهی در بلژیک در خصوص شخص آقای اسدی رای داد که حق معاوضه این شخص وجود ندارد. دادگاه و سیستم قضایی شون مقابل دولت ایستاده. واسه اینکه مستقل هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
خخخ گفته اول 500.000 یورو بده بعد آزادت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
اتفاقا این رای نشانه وابستگی دستگاه قضایی بلژیک نه تنها به دولت بلکه به آمریکا و صهیونیسم است ، اگر دستگاه قضایی اروپا مستقل و دنبال اجرای عدالت بود از این همه جنایت کار منافق و دزد ووو که از ایران فرار کرده و در اروپا پناه گرفته اند یک نفر را محاکمه و مجازات می کرد . کجای کاری عمو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
مستقل هستند !!!!
جک نگو
اتفاقا
خیلی وابسته به تروریستها و حامیانش هستند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۰:۰۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
با تمام قدرت انتقام بگیرید ونگذارید ارزش یک ایرانی با غیرت پیش کفار پایمال شود واقعا وجدان ایرانیان به درد آمده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
حتما اینهایی که منفی زده اند احتمال زیاد وهابی بهایی و منافق کثافت هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
درود بر شما که مثبت زدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
فقط راه مقابله به مثل غیر از این راهی نیست با زورگویان فقط با زبان خودشان باید حرف زد کشورهایی که دارند امنیت اجتماعی را در جهان برای پیشرفت مطامع خود تحت فرمان آمریکا به خطر می اندازند باید پاسخگو باشند نه کشورهایی که مظلوم و تحت فشار قرار می‌گیرند ایران به تمام کشورهای تحت سیطره آمریکا هشدار بده که از این تاریخ عمل مقابله به مثل انجام خواهد داد پدر مجلس هم آنرا قانونی ‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۳۸ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
ما که تا قرچک هم نمیتونیم بریم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۳۸ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
پیام قبلی را برا پاچخواری دادم تا اثرات سو پیام اولی را خنثی کنه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۳۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
کاملا مشخصه بیگناه // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
خیلی ، از چهره شون هم مشخصه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
اگر اروپا واقعا سینه چاک حقوق بشر است قبل از هر چیز باید تروریست هایی که ۱۷٠٠٠ زن و مرد و پیر و جوان ایرانی را به شهادت رسانده اند و پاسداران را بعد از شکنجه بسیار وحشیانه زنده به گور کرده اند و با حمایت صدام که متجاوز بودن و مقصر بودن او را علیه ملت ایران سازمان ملل رسما اعلام کرد هزاران جنایت علیه ملتایران مرتکب شده است را دستگیر و مجازات کند که الان در کشورهای مختلف اروپایی راحت می چرخند و برنامه ریزی برای انجام جنایت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
چراپیچیدش می کنیدکشتی بگیریدخدمه اش رابازداشت کنیدحکم حبس ابدبزنیدفرداهمه چیزدرست می شه
فقط زبان زور
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
کشتی نمیخواد، اونها هم دیپلمات دارند همه هم در حال جاسوسی،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
به نظر میرسه باید با زبان زور با این مدعیان حقوق بشر برخورد کرد ، یه چند تا از دیپلمات های این کشورها رو بندازید زندان بعد ببینید چطور به علت کردن میفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
خشک مغز اگر هرکشوری قرارباشه برای مقابله به مثل دیپلمات کشوری را بازداشت کنند سنگ روسنگ بند نمیشه واقعا یا بیسوادی یا خیلی بچه صد البته خشک مغز هم هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
تر مغز مگر حالا سنگ رو سنگ بند شده چرا الکی دوست داری طرفداری از غرب کنی نکنه تو هم از منافقینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
خشک مغز که چه عرض کنم، بی مغز یا کاسه تهی تویی که هنوز نفمیدی غرب زبان زور رو بیشتر می فهمه تا زبان منطق و گفتگو.
آخرین اخبار