رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه:

تا ۳۰سال آینده در تربت‌حیدریه بیمارستانی ساخته نخواهد شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: پارسال یک بیمارستان در تربت حیدریه و امسال بیمارستان راشد زاوه به بهره‌برداری می‌رسد و تا ۳۰سال آینده هیچ بیمارستانی در منطقه تحت پوشش ساخته نخواهد شد.

حسین ابراهیمی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در فاصله مرداد پارسال تا مرداد امسال، از مجموع ۲۹ طرح در دست ساخت یا اجرا شده در این دانشگاه به مساحت ۳۵ هزار مترمربع، ۱۹ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال (۲۳۰ میلیارد تومان) و به متراژ ۲۸ هزار مترمربع زیربنا به بهره‌برداری رسیده است.

او افزود: میزان اعتبار لازم برای ساخت و تکمیل طرح‌های عمرانی به طور متوسط ۱۰۰ میلیون ریال برای هر مترمربع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از توجه ویژه به حوزه آموزش و پژوهش به عنوان اولویت‌های مهم این مجموعه درمانی یاد کرد و ادامه داد: بر این اساس از مهر امسال سه رشته پزشکی، کارشناسی فوریت‌های پزشکی و نیز رشته یادگیری الکترونیک به مجموع رشته‌های موجود دانشگاه اضافه خواهد شد.

ابراهیمی بیان کرد: همچنین حداقل چهار دانشکده دیگر به همراه سالن‌های آموزشی و پژوهشی باید ساخته شود تا به لحاظ دسترسی استاندارد، به یک مجموعه کامل تبدیل شویم.

او تصریح کرد: البته یکی از مهمترین دغدغه‌ها و فعالیت‌های ۲ سال اخیر ما موضوع کنترل بیماری کرونا بود که با تلاش همکاران، موفق شدیم تعداد ۲۵۰ کرونایی بستری را در هفتمین موج اوجگیری کرونا به ۲۱ نفر تقلیل دهیم و این با کمک پرسنل درمان، تزریق واکسن و نیز رعایت شاخص‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی محقق شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه تأکید کرد: برای حفاظت از حوزه سلامت شهرستان با هماهنگی با دادستانی و سایر مسوولان انجام شده در ۶ هکتار اراضی اطراف بیمارستان هیچ کس حق ساخت و ساز ندارد و اراضی باید طبق قیمت کارشناسی به مجموعه بیمارستان واگذار شود.

ابراهیمی اظهار کرد: در کنار بیمارستان امام حسین (ع)، ساختمان سه طبقه مرکز سرطان نیز در حال ساخت است که یک طبقه آن شیمی درمانی و یک طبقه دیگر برای اسکان همراهان بیماران شهر‌های اطراف تهیه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.