«باران غدیر» بستری برای توجه ملل به امیرالمومنین (ع)

مدیر دفتر هنر و ادبیات بیداری گفت: باران غدیر یک همایش ادبی و هنری در جهت جلب توجه ملل، ادیان و مذاهب دیگر به امیرالمومنین (ع) است.

مجتبی رحماندوست گفت: همایش باران غدیر در پنج دوره برگزار شد و به دلایلی به غیر از پیشگیری از کرونا متاسفانه این همایش هفتسال برگزار نشد،  برداشت ما این است که با انتشار حب اهل بیت در سراسر جهان بین مسلمانان و غیر مسلمانان زمینه انتظار ظهورحضرت مهدی (عج) بیشتر فراهم شود و مطالبه گران ظهور بیشتر شوند.

او می گوید: باران غدیر یک همایش ادبی و هنری در جهت جلب توجه ملل، ادیان و مذاهب دیگر به امیرالمومنین (ع) است، در پنج دوره ایکه همایش باران غدیر برگزار شد میهمانانی از کشورهای مختلف از جمله هند و پاکستان، سوریه، لبنان به ایران آمدند، میهمانان غیرمسلمانی که از روی حس شناخت نسبت به امیرالمومنین و او را عنوان نجات دهنده جهان معاصر دانستن در تحسین این امام بزرگوارشعر سروده اند.

رحماندوست گفت: محب اهل بیت بودن در جهان اتفاق افتاده و از ابتدای انقلاب ما را به شیعه کردن عالم متهم کرده اند در صورتی کهبرنامه ریزی و هدف گذاری برای شیعه کردن نداشتیم ، جریان شناخت اهل بیت و حب به اهل بیت به عنوان یک حقیقت بزرگ درکشورهای اهل تسنن وجود دارد.

به گفته رحماندوست نمونه بزرگ این جریان را چند سالی است که در راهپیمایی اربعین شاهد هستیم ، در راهپیمایی اربعین فقطشیعیان شرکت نمی کنند بلکه اهل تسنن و مسیحیان زیادی در این راهپیمایی هر ساله حضور دارند.

مدیر دفتر هنر و ادبیات بیداری گفت: نام این همایش در چند دوره مطر الغدیر بوده است ، مطر بارانی است که حکایت از نزول رحمت وعذاب می دهد؛ غدیر باران رحمت است و تصمیم بر این شد تا نام همایش امسال قیس الغدیر باشد.

آغاز به کار همایش باران غدیر در دوم مرداد

حجت الاسلام محمدرضا زائری دبیر همایش باران غدیرگفت: ششمین همایش بین‌المللی باران غدیر روز یکشنبه دوم مرداد ماه آغاز خواهد شد و از پنج کشور چون هند، عراق، لبنان، سوریه و فلسطین در این دوره از جشنواره حاضر هستند. 

ارزشمندی افراد شرکت کننده در همایش باران غدیر

به گفته زائری ۱۵ نفر از این پنج کشور در این همایش شرکت می‌کنند که این افراد هر کدام دارای مرجعیت بالایی در محیط اجتماعی و منطقه خود هستند و اساسا اینکه این افراد شاخص باشند، مدنظر ما بوده است‌. 

دبیر همایش باران غدیر گفت: این همایش با همکاری آستان قدس رضوی، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف برگزار خواهد شد و مهمانان  با فاصله یکی دو روزه به تهران می خواهند رسید که یک برنامه در مشهد تحت عنوان شب شعر برگزار می شود، در دوره‌های قبل سفر به شیراز، اهواز و اصفهان را برای میهمانان تدارک دیده میشد که این مساله بستگی به هماهنگی استان‌ها و شعرای ایرانی دارد. 

غدیر تنها ادعای شیعه نیست

به گفته زائری علامه امینی ثابت کرد که غدیر فقط ادعای شیعه نیست بلکه به غدیر همه اذعان داشتند، همایش باران غدیر استمرار این کار است و هنرمندان و شاعران مسیحی، کلیمی، یهودی و زرتشتی در مورد امیرالمومنین (ع) اثر خلق کردند.

برچسب ها: غدیر ، اهل بیت ، مسلمانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار