صنعت پوشاک؛ هویت ملی که باید برای حفظ آن تلاش کرد

به دلیل فرهنگ غنی ایران، مد و لباس از جایگاه بسیار زیادی در کشور برخوردار است.

تحقیقات نشان می‌دهد با تغییر لباس افراد، رفتار آن‌ها نیز با تغییراتی همراه هستند چراکه لباس‌ها با توجه به طرح، جنس و رنگ خود تأثیر بسزایی روی اندام افراد می‌گذارند و در نتیجه، با انتخاب لباس متناسب با اندام خود می‌توان ظاهر ایده آل تری داشت. از اینرو، فقط کافی است که از قواعد و اصول کلی لباس آگاهی داشت که می‌توانند راهنمای بسیار خوبی برای افراد باشند.

الهام دادگر، مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه مد و لباس، درمورد جایگاه پوشاک در فرهنگ جامعه گفت: پوشاک، هویت ملی ماست و باید در نگهداری آن کوشا باشیم تا صدای تاریخ کشور عزیزمان را به جهانیان برسانیم و درمورد عفاف و حجاب باید بگویم که پوشش عفیفانه، هویتی است که تا حد زیادی می‌تواند درمورد حجاب زن موثر باشد. به همین دلیل، این موضوع در سراسر کشور مورد بررسی است چراکه می‌تواند جایگاه بانوان را حفظ کند.

این مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه مد و لباس، درمورد ضرورت نمایشگاه‌های مد و لباس در جامعه می‌گوید: ضرورت برگزاری نمایشگاه‌ها این است که باعث دیده شدن کار طراحان می‌شود تا بتوانیم به همه ثابت کنیم ایران در حوزه طراحی و تولید لباس، حرفی برای گفتن دارد؛ به طوری که اگرچه برخی از افراد فکر می‌کنند، نمی‌توان لباس‌های زیبای پوشیده را طراحی کرد. اما به جرأت می‌توانم بگویم که ما طراحان موفقی داریم که لباس‌های پوشیده بسیار زیبایی را طراحی می‌کنند. از اینرو، ضرورت نمایشگاه‌ها و همایش‌های حوزه مد و لباس به خاطر این است که طراحان بتوانند به نمایش آثار خود بپردازند و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار