اعلام «وضعیت اضطراری ملی» در انگلیس پس از افزایش بی‌سابقه گرما

پس از صدور وضعیت قرمز در انگلیس درپی افزایش بی‌سابقه دما این بار وضعیت اضطراری ملی در این کشور اعلام شد.

پس از صدور هشدار قرمز برای گرمای شدید در انگلیس، نخستین بار وضعیت اضطراری ملی اعلام شد، زیرا دما نزدیک به  ۱۰۴ درجه فارنهایت است.

براساس گزاری بی بی سی انگلیسی، بالاترین هشدار اداره هواشناسی این کشور برای مناطقی از جمله لندن، منچستر و یورک را در روز‌های دوشنبه و سه شنبه است.این بدان معناست که خطری برای زندگی وجود دارد و روال روزانه باید تغییر کند.

علاوه بر هشدار اداره هواشناسی، آژانس امنیت بهداشتی انگلیس نیز بالاترین سطح چهار هشدار گرمایی خود را به سازمان‌های بهداشتی و مراقبتی صادر کرد و هشدار داد در این وضعیت افراد سالم و در سلامت کامل نیز ممکن است دچار مرگ شوند.

شرکت‌های آب در انگلیس نیز در پی افزایش مصرف اب درباره پیشی گرفتن مصرف از فرایند تامین و تصفیه آب هشدار دادند و از شهروندان در انگلیس خواستند برای جلوگیری از قطع آب، مصرف آن را کاهش دهند. چنانچه دمای هوا در انگلیس به بیش از ۳۷.۷ درصد برسد رکورد گرمای هوا در این کشور شکسته خواهد شد.

در همین راستا مؤسسه بهداشت و درمان کارلوس سوم که به وزارت بهداشت اسپانیا گزارش می‌دهد، روز جمعه اعلام کرد ۸۴ نفر بر اثر موج گرمایی که از هشتم ژوئیه اسپانیا را فرا گرفته است، جان باخته اند. همه این موارد مرگ و میر که هشتم تا دهم ژوئیه گزارش شده است، را می‌توان به گرمای شدید بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد در مناطق وسیعی از اسپانیا، نسبت داد. دمای هوا در بخش‌های جنوبی و جنوب غربی کشور حتی از ۴۵ درجه سانتیگراد فراتر رفت.

پیشتر نیز رسانه‌های خبری اعلام کردند در بحبوحه موج گرما در اروپا، موجی از آتش سوزی‌های جنگلی بخش‌هایی از این قاره را فرا گرفته است. رسانه‌های فرانسوی نیز گزارش دادند که در مجموع ۱۰ هزار تن به دلیل دو آتش سوزی بزرگ جنگلی که بخش‌هایی از ژیروند واقع در جنوب غربی فرانسه را تحت تاثیر قرار داده، تخلیه شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار