رونمایی از زندگینامه بانوی شهیده جراح در قم

کتاب «همه چیز اینجاست» زندگینامه شهیده پروین ناصحی اولین بانوی جراح ایرانی در قم رونمایی شد.

کتاب «همه خبر‌ها اینجاست» زندگینامه داستانی شهیده دکتر پروین ناصحی اولین بانوی جراح عمومی ایرانی به قلم «نجمه جوادی» توسط ستاد کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم و انتشارات کتاب جمکران در ۱۸۲ صفحه تدوین شده است.

مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در مراسم رونمایی این کتاب  در سالن همایش‌های امام علی (علیه‌السلام) دانشگاه علوم پزشکی قم  گفت: شهیده ناصحی، در یک شرایط سخت با وجود اینکه می‌توانست به اروپا سفر کند و تحصیلات خود را ادامه دهد، همزمان با ایام دفاع مقدس در کشور می‌ماند و با مجاهدت و فداکاری در بیمارستان‌ها به جراحی بیماران مجروح می‌پردازد.

او می گوید: شهیده ناصحی ، فعالیت‌های جهادی دیگری همچون درمان در روستا‌های محروم استان قم انجام می‌دادند و این یک درس برای ما است که مسیر درست را بشناسیم و ادامه‌دهنده راه آن‌ها باشیم.

مصری گفت: فلسفه دانشگاه علوم پزشکی، تربیت چنین متخصصانی است که وقتی احساس می‌کنند هموطنان خود در سختی و فشار هستند، برای خدمت به مردم تمام تلاششان را می‌کنند.

علی‌اکبر خوش‌گفتار مقدم رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم در ادامه  فعالیت‌های شهیده ناصحی را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر ایشان الان حضور داشتند، یا یک پزشک حاذقی بودند که می‌توانستند برای جامعه ما بسیار مؤثر باشند و یا یک مدیر لایقی بودند که می‌توانستند درد‌های زیادی از مردمان را درمان کنند.

او می گوید: شهیده ناصحی همچنین الگوی مناسبی در حجاب و عفاف برای دختران امروز جامعه است که در واقع ایشان رهروی واقعی حضرت سکینه (س) بوده‌اند.

در این مراسم که به همت ستاد کنگره ملی شهدای استان قم، انتشارات کتاب جمکران و ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، از همسر و خانواده شهیده دکتر پروین ناصحی با اهدای تابلو فرش منقش به تصویر شهیده تکریم به عمل آمد.

سید حسن عادلی رئیس سازمان نظام پزشکی استان، نرجس نیازمند رئیس کمیته بانوان و امور خانواده شورای شهر قم، دو تن از پیشکسوتان بهداری رزم دفاع مقدس و دیگر مسئولان استانی نیز در این مراسم حضور داشتند.

شهیده «پروین ناصحی» اولین زن جراح عمومی ایران از جمله زنان مجاهدی است که مدارج علمی را طی کرده و با تخصص پزشکی خود شبانه‌روز یاری‌گر رزمندگان بوده است؛ این بانو در ۳۳ سالگی و حین بارداری به فیض شهادت نائل آمده که مزارشان نیز در حرم مطهر حضرت معصومه (س) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار